Hands-on και αποκλειστική συνέντευξη με τον CEO της Level-5, Akihiro Hino.

Μπορεί τα τελευταία χρόνια η βιομηχανία του gaming να βλέπει μια μεγάλη επιστροφή από τους Ιάπωνες δημιουργούς, ένα “comeback” αν θέλετε, από τη σχολή που συνέβαλε τα μέγιστα στην ανάδειξη του μέσου κατά τις προηγούμενες δεκαετίες, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι οι Ιάπωνες είχαν “εξαφανιστεί” από το προσκήνιο πριν αυτή την “Αναγέννηση” που γνωρίζει η βιομηχανία τους τα τελευταία χρόνια. Καλά παιχνίδια από τη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου είχαμε πάντα, ακόμα και κατά τα πέτρινα χρόνια του δεύτερου μισού της δεκαετίας του 2000 και τις αρχές των 10s, όμως λίγα ήταν τα studio που είχαν διάρκεια, ποιοτική συνέπεια και συνεχή παρουσία τα τελευταία 20 χρόνια.

Και ένα από αυτά τα studio, που τυγχάνει να είναι και από τα αγαπημένα του υπογράφοντος, είναι η Level-5. H εταιρεία από το Fukuoka είναι υπεύθυνη για κάποια από τα σημαντικότερα franchises των τελευταίων χρόνων και ταυτόχρονα για ορισμένα από τα πιο πλούσια, όμορφα και καλοσχεδιασμένα παιχνίδια που έχουμε δοκιμάσει. Professor Layton, Yo-kai Watch, Dark Cloud, Dark Chronicle, Inazuma Eleven, Rogue Galaxy, Dragon Quest VIII και Ni nο Kuni είναι ορισμένα από τα παιχνίδια που προσέφερε στο κοινό η Level-5 και ο πρόεδρος/ ιδρυτής της, Akihiro Hino, τα τελευταία 20 χρόνια, μια κληρονομιά βαριά, της οποίας το ειδικό βάρος λίγα στούντιο -όχι μόνο από την Ιαπωνία- μπορούν να καυχηθούν ότι διαθέτουν σήμερα.

Ni No Kuni 2 screenshot 01

Κατά τη διάρκεια της Ε3 2017 το GameOver.gr επικέφθηκε το booth της Bandai Namco στην έκθεση, με στόχο ένα hands-on με το Ni no Kuni II: Revenant Kingdom, το δεύτερο παιχνίδι της Level-5 που προέκυψε κατόπιν της συνεργασίας της με το θρυλικό στούντιο κινουμένων σχεδίων, Ghibli. Και ενώ το hands-on των περίπου 20 λεπτών έγινε, στη συνέχεια μάς δόθηκε μια μοναδική ευκαιρία να καθίσουμε σε ένα δωμάτιο και να μιλήσουμε ένας προς έναν με τον Akihiro Hino, μια σημαντική φυσιογνωμία του σύγχρονου gaming, που ίσως να μην έχει τύχει της μιντιακής προώθησης άλλων δημιουργών του σήμερα (και που σίγουρα δεν διαθέτει το “σταριλίκι” που περισσεύει στις μέρες μας...), αλλά που αποτελεί έναν σπουδαίο δημιουργό, με όραμα, φαντασία και ιδέες που σχημάτισαν σε μεγάλο βαθμό τη σύγχρονη gaming κουλτούρα των Ιαπώνων (μια ματιά και μόνο στο τι συμβαίνει με το Yo-kai Watch, του οποίου η δημιουργία ανήκει στον Hino-san, αρκεί).

Ας δούμε πρώτα τις αρχικές μας εντυπώσεις από τα δύο missions που δοκιμάσαμε στην Ε3 και σταδιακά θα αναφέρουμε όσα μάς είπε ο Hino-san. Πρώτα από όλα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι το δεύτερο Ni no Kuni δεν έχει άμεση σχέση με τον προκάτοχό του. Αυτό ισχύει αρχικά για το σενάριο, αφού πρωταγωνιστής σε αυτή την περιπέτεια θα είναι ο Evan Pettiwhisker Tildrum, ένα παράξενο αγόρι με χαρακτηριστικά γάτας (ή αλεπούς;) που εκτελεί χρέη βασιλιά στη χώρα του Ding Dong Dell. Όλα αυτά μέχρι τη στιγμή που μια συνωμοσία οδηγεί στην απώλεια του θρόνου του και, στη συνέχεια, στην προσπάθεια του Evan και των συντρόφων του να τον κερδίσει ξανά.

Ni No Kuni 2 screenshot 02

Ρωτήσαμε τον Akihiro Hino για το σενάριο και την αλλαγή που έγινε στο νέο παιχνίδι, και μεταξύ των όσων βασικών πληροφοριών μας έδωσε, που αφορούν στην ιστορία του Evan, μας είπε ότι “σε αντίθεση με την ιστορία του Oliver από το πρώτο παιχνίδι, που πρακτικά ήταν γραμμένη περισσότερο με γνώμονα τα μικρά παιδιά, εδώ ο Evan και το ταξίδι του προς την επιστροφή του θρόνου του αναφέρεται σε κοινό κάθε ηλικίας και η ιστορία είναι γραμμένη έτσι ώστε να γίνει αρεστή και σε ενήλικες”.

Εκτός από ένα εντελώς νέο σενάριο, για το οποίο σε αυτή τη φάση δεν μπορούμε να πούμε πολλά, αφού οι αποστολές που δοκιμάσαμε εστίαζαν στο σύστημα μάχης, το Ni no Kuni 2 αλλάζει εντελώς τη λογική και τη φιλοσοφία του σχεδιασμού του. Ο κόσμος συνεχίζει να είναι μεγάλος, να υπάρχει overworld map και εξερεύνηση τεράστιων περιοχών, όμως το turn-based, παραδοσιακό σύστημα μάχης του πρώτου παιχνιδιού δίνει πλέον τη θέση του σε ένα πιο δυναμικό μηχανισμό πραγματικού χρόνου, που θα λέγαμε ότι επιστρέφει στις ρίζες της Level-5, πίσω στα Dark Chronicle και Rogue Galaxy. Και αν θέλουμε να συνεχίσουμε τους παραλληλισμούς, θα λέγαμε ότι το όσα δοκιμάσαμε στις δύο αποστολές και στα boss fights που παίξαμε, μας θύμισαν έντονα το πρόσφατο Dragon Quest Heroes II.

Ωστόσο, πρέπει να πούμε ότι οι μάχες σε πραγματικό χρόνο δεν δείχνουν να στοίχισαν στην τακτική που πρέπει να εφαρμόζεται σε ένα turn-based JRPG. Ο παίκτης ελέγχει τον Evan με κίνηση σε πραγματικό χρόνο εντός του battle map, έχοντας δυνατότητα για melee και ranged επιθέσεις, που εκτελούνται χωρίς cooldown, αλλά που έχουν διαφορά ισχύος ανάλογα με το αν πατάμε το κουμπί της επίθεσης συνεχόμενα ή κάνουμε charge την κίνηση. Σε αυτό το σύστημα μάχης έρχεται να προστεθεί η νέα μορφή των familiars, που εδώ ονομάζονται Higgledy. Αυτά είναι μικρά, color coded πλασματάκια, που εμφανίζονται στο χάρτη γύρω από τους πολεμιστές μας.

Ο παίκτης μπορεί ανά πάσα στιγμή να τα πλησιάζει και να τα χρησιμοποιήσει, ενεργοποιώντας έτσι διάφορα attributes που προσφέρει η κάθε “κυψέλη” από αυτά. Για παράδειγμα, τα πορτοκαλί Higgledy ανέβαζαν την ισχύ των fire ranged spells μας, ενώ τα πράσινα έκαναν heal στον Evan. Η παρουσία αυτών των πλασμάτων, σε συνδυασμό με τις κινήσεις dodge και block και την εναλλαγή melee και ranged επιθέσεων, δείχνουν να προσφέρουν ένα γρήγορο -σχεδόν φρενήρες σε στιγμές- gameplay, που έρχεται σε πλήρη αντιπαραβολή με το αργό turn-based μοντέλο του πρώτου τίτλου. Ωστόσο, ο συνδυασμός όλων όσων προαναφέρθηκαν αποδίδει μια αίσθηση τακτικής που πρέπει να εφαρμόσει ο παίκτης, ειδικά σε ό,τι αφορά τη χρήση των Higgledy.

Ni No Kuni 2 screenshot 03

Ήταν λογικό η δεύτερη ερώτησή μας προς το δημιουργό να αφορούσε σε αυτή τη δραματική αλλαγή στο σύστημα μάχης και των μηχανισμών του παιχνιδιού. Ο Akihiro Hino είπε: “Η αλήθεια είναι ότι δεν εγκαταλείψαμε εντελώς το σύστημα μάχης του πρώτου παιχνιδιού. Για την ακρίβεια, υπάρχουν πολλά στοιχεία στη μάχη του Revenant Kingdom που είναι παρμένα από το Wrath of the White Witch. Όμως, θέλαμε να προσφέρουμε κάτι διαφορετικό, να αλλάξουμε τη δομή του τίτλου από το να προσφέρουμε και πάλι ένα turn-based σύστημα. Δεν θέλουμε να ακολουθήσουμε τα trends της εποχής, για αυτό κάνουμε χρήση των Higgledy, που είναι κάτι εντελώς καινούργιο στα συστήματα μάχης πραγματικού χρόνου”.

Η επόμενη ερώτησή μας ήταν φυσικά απόρροια του νέου συστήματος μάχης και της τετραμελούς ομάδας που έχουμε στην κατοχή μας: Θα έχουμε κάποιος μορφής online ή local co-op στο παιχνίδι, όπου φίλοι μας θα ελέγχουν τους υπόλοιπους πολεμιστές; Ο Akihiro Hino είπε: “Για την ώρα το co-op τμήμα του παιχνιδιού είναι TBA [“to be announced” – θα ανακοινωθεί], αλλά για να σας δώσουμε ένα “tease”, θα πούμε ότι υπάρχει ένα online feature που θα επιτρέπει σε πολλούς παίκτες να παίζουν μαζί”.

Ni No Kuni 2 screenshot 04

Η επόμενη ερώτησή μας αφορούσε σε κάτι που μας έχει συνηθίσει η Level-5: έξτρα δραστηριότητες στον κόσμο του παιχνιδιού, άφθονο περιεχόμενο (σχεδόν "παιχνίδι μέσα στο παιχνίδι") πέρα από το story και τις μάχες. “Ναι” μας είπε ο CEO της Level-5, “για την ακρίβεια θα υπάρχει το Kingdom mode, μέσω του οποίου θα μπορείτε να συλλέγετε resources και talents ώστε να επεκτείνετε το βασίλειό σας, να προσθέτετε καταστήματα και πολλά άλλα”.

Σε αυτό το σημείο χτύπησε ένα “κουδουνάκι” στο κεφάλι μας αφού θυμηθήκαμε το Georama mode των Dark Cloud και, απρεπώς, μέσα στη χαρά μας, διακόψαμε τον Hino-san για να πάρουμε μια διευκρίνιση για το αν θα είναι κάτι παρόμοιο ή θα έχει πιο strategy προσανατολισμό: “Δεν θα είναι mode στρατηγικής, αλλά περισσότερο ένα έξτρα mode μέσω του οποίου θα μπορείτε να προσλαμβάνετε άτομα και προσωπικό, ώστε να ενδυναμώνετε την επιρροή σας και το βασίλειο γενικότερα, θα υπάρχει ξεχωριστό μενού για αυτό και η εξέλιξη και η μορφή του βασιλείου θα εξαρτάται από τα πρόσωπα που θα προσλαμβάνετε και τις επιλογές που θα έχετε κάνει ως βασιλιάς.”.

Ni No Kuni 2 screenshot 06

Τα δύο missions που δοκιμάσαμε, εκτός από το εντελώς νέο σύστημα μάχης, μάς έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση και για το εικαστικό τους. Είτε μιλάμε για το “δύσκολο” mission με το boss Lognfang, είτε για την αρένα που δοκιμάσαμε, το Ni no Kuni II στο PS4 ήταν πανέμορφο, μια anime ταινία γεμάτη πλούσια χρώματα, που “παίζεις”. Έτσι, η επόμενη, και τελευταία, ερώτησή μας στο Hino-san ήταν σχετικά με το studio Ghibli και αν το δούλεψε και πάλι με τους θρύλους του ιαπωνικού animation για το εικαστικό του νέου παιχνιδιού του: “H μεγάλη διαφορά σε σχέση με το πρώτο Ni no Kuni είναι ότι αυτή τη φορά δεν συνεργαζόμαστε άμεσα με το studio Ghibli διότι είναι απασχολημένοι με μια νέα ταινία μεγάλου μήκους που ετοιμάζουν. Έτσι, προχωρήσαμε στην προσωρινή πρόσληψη προσωπικού από το studio Ghibli για να εργαστεί στο Revenant Kingdom και να αποδώσει αυτό το ιδιαίτερο, Ghibli ύφος στο παιχνίδι”.

Οι πρώτες μας εντυπώσεις από το Ni no Kuni II: Revenant Kingdom είναι τουλάχιστον θετικές. Η δραματική αλλαγή του συστήματος μάχης αρχικά ξενίζει, και σίγουρα πρέπει να περάσουμε ώρες μαζί του για να δούμε πώς ακριβώς έχει υλοποιηθεί και πόσο θα μας λείψει το turn-based σύστημα του πρώτου παιχνιδιού, αλλά η εμπειρία και το ταλέντο της Level-5 σε τέτοιο game design αφήνει ελπίδες για κάτι πραγματικά καλό.

Το Ni no Kuni II: Revenant Kingdom θα κυκλοφορήσει στις 10 Νοεμβρίου του 2017 για PS4 και PC.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: RPGΔιάθεση: Bandai Namco Entertainment Greece
Αριθμός παικτών: N/AΑνάπτυξη: Level-5Ημ. Έκδοσης: 10/11/2017
PEGI: 12Εκδότης: Bandai Namco EntertainmentΠλατφόρμες: PS 4, PC

Ήταν το 1982, όταν ο πατέρας μου, μου χάρισε έναν "κλώνο" κονσόλας Atari που ξεκίνησε το μικρόβιο. Από εκεί και πέρα τα πράγματα πήραν το δρόμο τους. Commodore 64, Amiga 500, PC, SNES, PlayStation... Το μικρόβιο έκατσε για τα καλά και παραμένει στο μυαλό μέχρι σήμερα. Σήμερα, αν και με δύο παιδιά βρίσκουμε χρόνο για κανένα καλό JRPG ή FPS, ενώ τις νύχτες ανοίγουμε και κανένα βιβλίο high fantasy ή βλέπουμε ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Α, και ακούμε classic rock...

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Gran Turismo Sport
“Welcome to the new age”.
Ανακοινώθηκε το Full Metal Panic! Fight: Who Dares Wins
Τίτλος στρατηγικής για το PS4. 
Συνέντευξη με τον Kazunori Yamauchi
O δημιουργός της σειράς Gran Turismo μιλά για το Gran Turismo Sport.
"Ντέρμπι" PS4 Pro και Xbox One X τα Χριστούγεννα
Ενώ το Switch "σαρώνει" στην Αμερική.
Middle-earth: Shadow of War
Πουν' το, πουν' το το δαχτυλίδι (ψάξε, ψάξε, δε θα το βρεις)!
Επανακυκλοφορία του πρώτου Mafia
Μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας GOG.
Ξεκίνησαν τα Halloween Deals στο PlayStation Store
Αρκετοί τίτλοι με έκπτωση έως και 60%.
Νέο story trailer για το Star Wars Battlefront 2
Και αναφορά για το ενδεχόμενο μεταφοράς του τίτλου στο Switch.
Rogue Trooper: Redux
The blue-skinned are back.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Η αντίδρασή μου στο NiNoKuni 2 μπορεί να φανεί στο επόμενο videaκι στο 0.33
    https://www.youtube.com/watch?v=uyHcbcJkMSA

  • mifune

    Funny fact: Ο Καλλίφας τρέφει μια ιδιαίτερη "συμπάθεια" προς την ηθοποιό στο video, την οποία συνάντησε σε συνέντευξη για το Blade Trinity.

  • cant wait.
    αν εχουν στρώσει το σύστημα μαγείας να μην αδείαζει το mana pool σε καθε μάχη, βελτιώσει την AI (ειδικα αφου ειναι real time πρεπει να ειναι πολυ καλύτερη) και γινει μια ομαλή ροη, θα ειμαι κατευχαριστημένος!
    κριμα που δεν ειναι η Ghibli απο πισω παλι να βαλι ενα εξτρα σκαλι παράνοιας στα γραδικα κ να μας ποτισει με τρομερα cinematics αλλα δε πειραζει, εστησε τον κοσμο ηδη οπότε εχουν πιο ευκολη δουλεια :)

Τελευταία Σχόλια

Αλλο ένα gamergate κουβέντα να γίνεται .
Ωραίο σχόλιο έχω πεθάνει
ναι, ειναι πραγματικα αξια χειροκροτήματος οτι το backwards compatibility δουλεύει ΚΑΙ με δισκάκι. μ...
βγαζω το καπελο στη microsoft. εχεις το παιχνιδι ηδη ψηφιακα ή ακομα και τη ΦΥΣΙΚΗ το τονιζω ΦΥΣΙΚΗ ...
Τζηζαζ, sleeper stone, μόλις μου κατεστρεψες το porn hub.
Μπράβο για πολλοστή φορά!
Τα συγχαρητήρια μου για μια άψογη και πληρεστατη ανάλυση. Προσωπικά, ως ρομαντικός, δηλώνω ενθουσιασ...
ομολογώ πως δεν είχα ιδέα πως θα έβγαινε νέα σειρα. καλα που το θυμήθηκαν μετά από τόσα χρόνια;
ήτ...
Γενικά είμαι πολύ προσεκτικός σε τέτοιες περιπτώσεις γιατι είναι απειρες φορές που έχουν καταστραφεί...
Εχουμε και λεμε, πρωτη αγορα ninja gaiden γιατι ειμαστε μαζωχες και μετα το Kotor