Η αβάσταχτη τελειότητα του Role Playing!

Όταν το καλοκαίρι του 2014, το νέο τέκνο της σειράς Divinity έπεσε στα χέρια μας, τίποτα δεν ήταν ικανό να μας προετοιμάσει για την επέλαση συναισθημάτων που θα μας συγκλόνιζε. Ναι, ήταν τμήμα μιας αξιόλογης σειράς με το δικό της lore και ιστορία, αλλά δεν ήταν δα και το νέο Baldur’s Gate, για να έχει στείλει κόσμο να κατασκηνώνει έξω από τα μαγαζιά για να το αγοράσει. Ως δημιούργημα μέσω χρηματοδότησης από το Kickstarter, οι ελπίδες για ένα καλό κλασσικό RPG ήταν εκεί, αλλά έχοντας "φάει" τόσα πολλά χαστούκια από καταστροφή παλαιών σειρών, πρέπει να ομολογήσουμε πως η ψυχοσύνθεση με την οποία πλησιάσαμε το παιχνίδι της βελγικής Larian ήταν αρκετά χλιαρή. Μερικές ώρες παιχνιδιού μετά, το ποντίκι πήγε στην άκρη, το παιχνίδι μπήκε σε pause και εμείς ξαπλώσαμε στον καναπέ, σε μια βαθύτατη περισυλλογή γύρω από αυτό που είχαν δει τα μάτια μας.

Είναι δυνατόν; Τέτοιο αδιανόητο βάθος στο questing; Τόσο μεγάλη πραγματική ελευθερία κινήσεων; Τόσο εξωφρενικά έξυπνες gameplay προσθήκες, που να απορούμε πώς δεν τις είχε κάνει κανείς ως τώρα; Μα καλά, τι παίζουμε, νέκταρ σε ψηφιακή μορφή; Ναι, το παιχνίδι ήταν τόσο καλό. Καλύτερο απ' ό,τι περίμενε ο κάθε παίκτης και καλύτερο απ' ό,τι τα περισσότερα RPG που έχουν κυκλοφορήσει μετά το 2000. Η εισπρακτική επιτυχία του ήταν βέβαιη και, ευτυχώς, το "word of mouth" από το κοινό λειτούργησε εξαιρετικά και μετέτρεψε έναν άγνωστο τίτλο σε ένα μεγάλο και αγαπημένο hit για τους PC Gamers.

Divinity Enhanced image 07

Έπειτα από πάρα πολλά βραβεία (ανάμεσά τους και το βραβείο του καλύτερου Indie game 2014 από το κοινό του GameOver) και πωλήσεις, όμως, η Larian αποφάσισε να κάνει το μεγάλο βήμα και να επιχειρήσει όχι να κυκλοφορήσει ένα expansion για το παιχνίδι ή να το γεμίσει με DLC, αλλά να χρησιμοποιήσει ένα σεβαστό ποσό των κερδών της και να του κάνει μια ριζική ανακαίνιση, προσθέτοντας τόνους νέου υλικού και κάνοντας εκατοντάδες, ίσως και χιλιάδες, βελτιώσεις. Και όλα αυτά, τα προσέφερε δωρεάν στο κοινό που το είχε ήδη αγορασμένο! Σαν να μην έφτανε αυτή η δουλειά της, η Larian έκανε ένα ακόμα τεράστιο βήμα και κυκλοφόρησε -σε "τιμιότατη" τιμή- το παιχνίδι και στα PS4/ Xbox One, δίνοντας το αριστούργημά της στο ευρύτερο κοινό και ανοίγοντας τα φτερά της για τη δημιουργία του DoS2 για το 2016-17.

Για όσους, λοιπόν, δεν έχουν παίξει ακόμα το παιχνίδι ή δεν είχαν διαβάσει το αρχικό review μας, κάνουμε μια μικρή αναδρομή. Η ιστορία του Original Sin εξελίσσεται στον μαγικό κόσμο του Rivellon, o οποίος βρίσκεται κάτω από την απειλή μιας απόκρυφης και απαγορευμένης μαγείας ονόματι "Source". Σκοτεινές υπάρξεις κυκλοφορούν στον κόσμο, προσπαθώντας να κερδίσουν τον απόλυτο έλεγχό της, σπέρνοντας το χάος και τον πόνο στο πέρασμά τους. Η τελευταία ελπίδα για τους ανθρώπους έχει εναποτεθεί στην Order of the Source Hunters, μια επίλεκτη ομάδα ειδικά σχεδιασμένη για να καταπολεμήσει τη νέα αυτή απειλή και να προστατεύσει τους απλούς πολίτες του κόσμου. Εσείς θα βρεθείτε να έχετε τον έλεγχο όχι ενός αλλά δύο βασικών χαρακτήρων –Source Hunters- οι οποίοι βρίσκονται σε μια αποστολή, σε ένα απομακρυσμένο μικρό χωριό.

Divinity Enhanced image 01

Όπως γίνεται συνήθως στα RPGs, αυτή η φαινομενικά απλή υπόθεση σιγά σιγά θα εξελιχθεί σε κάτι πολύ μεγαλύτερο και θα βρεθείτε να πλέετε κόντρα στο κύμα των σκοτεινών δυνάμεων του Rivellon. Μέσα από ένα τεράστιο ταξίδι, που άνετα ξεπερνά τις 100 ώρες, που θα σας ταξιδέψει σε πολλές περιοχές, διαστάσεις και εποχές, το παιχνίδι ξεδιπλώνει μια κλασσική μεν ιδιαίτερα καλογραμμένη δε, ιστορία σωτηρίας του κόσμου. Ναι, δεν κερδίζει δάφνες πρωτοτυπίας, αλλά η γραφή του είναι αυτή που το κάνει να σταθεί πολύ καλύτερα από το αναμενόμενο. Και το βασικότερο στοιχείο της γραφής, έχει να κάνει με τους διαλόγους ανάμεσα στους δύο χαρακτήρες (όπου μπορείτε να κάνετε διαφορετικό role play για τον καθένα και να αποφασίζετε διαφορετικά πράγματα!), την επαφή σας με τους υπέροχους και πολύπλοκους NPCs και, κυρίως, με τη γραφή και το στήσιμο των quests.

Ειδικά εδώ, το Divinity: Original Sin "παίζει μπάλα" σε ένα ουράνιο γήπεδο, όπου ο ανταγωνισμός κοιτάει με τηλεσκόπιο από την έρημο της Νεβάδα. Ναι, έχουμε δει δείγματα δυνατής γραφής σε πολλά σύγχρονα RPGs, όπως τα Dragon Age και Mass Effect, ακόμα και καλό σχεδιασμό και βάθος στο questing, όπως στα Witcher 3 και Pillars of Eternity. Το επίπεδο, όμως, που αγγίζει το DoS είναι ένα που είχαμε να δούμε σε παιχνίδι από την εποχή του Fallout 2. Μιλάμε για τεράστια ελευθερία στις αποφάσεις σας, με όχι απλά 1-2 λύσεις, αλλά πραγματική πληθώρα. Μιλάμε για μηχανισμούς που εκμεταλεύονται πλήρως τη λογική, όπως το να στείλεις τον ένα χαρακτήρα να αποσπάει την προσοχή κάποιου, και καθώς μιλάτε εκεί, να ελέγχετε και το δεύτερο για να κάνει κάτι στα κρυφά. Μιλάμε για μια τεράστια αλληλεπίδραση με το περιβάλλον και τα physics, που ανοίγει νέες πόρτες στο gameplay.

Divinity Enhanced image 03

Και μιλάμε για timed quests, που θα σας τύχουν μια συγκεκριμένη στιγμή, και που αν δεν τα λύσετε τότε, απλά θα χαθούν. Γιατί είναι απόλυτα λογικό αν φλέγεται ένα πλοίο, να έχετε πεπερασμένο χρόνο για να το σώσετε και να μη μπορείτε να πάτε να κάνετε βόλτες 50 ώρες και να γυρίσετε μετά. Μηχανισμοί τέτοιοι, που η πολυπλοκότητά τους είχε να εμφανιστεί από τις εποχές της Interplay και της Black Isle, και που ταυτόχρονα είναι τόσο φρέσκοι για την εποχή μας, που μας κάνει να απορούμε που δεν τους έχουμε δει σε άλλα, πολύ μεγαλύτερα παιχνίδια.

Εξίσου γλυκιά πολυπλοκότητα υπάρχει και στο gameplay της μάχης και του character development. Πέρα από το ότι μπορείτε να χτίσετε τους βασικούς χαρακτήρες σας όπως εσείς επιθυμείτε, το σύστημα ανάπτυξής είναι ιδιαίτερα βαθύ και επιτρέπει στον παίκτη να χτιστεί με μυριάδες διαφορετικούς τρόπους, ανακαλύπτοντας δεκάδες builds. Και το πιο βασικό, ότι όπως και στα παλιά Fallout και στο νέο Wasteland 2, ότι κανείς δεν μπορεί να κάνει τα πάντα και με το να προσπαθείς να πετύχεις ένα build με έναν all around χαρακτήρα, είναι ένα εισιτήριο που σε στέλνει κατευθείαν στο restart. Πρέπει να αποδεχθείτε τις δυνάμεις και τις αδυναμίες σας και να παίξετε με αυτές, καταπίνοντας το πικρό ποτήρι όταν δεν μπορείτε να σώσετε κάποιον, γιατί απλά είναι αδύνατον, αλλά και κολυμπώντας σε ένα γλυκό νέκταρ όταν μπορέσετε να χρησιμοποιήσετε κάποιο δικό σας, ειδικό ability για να αλλάξετε τη ροή της ιστορίας.

Διαβάστε επισης

Divinity Original Sin cover     pillars of eternity box shot 2a1e394012c8634eb7b86b7ec3997cd1     Pillars of Eternity The White March Part 1 Cover     witcher3 boxart     wasteland 2 directors cut


Στα της μάχης τώρα, το Original Sin δουλεύει κάτω από ένα κλασσικό σύστημα σειρών (turn based). Με το που θα συναντήσετε κάποιον εχθρό, το παιχνίδι παγώνει και σας επιτρέπει να κινήσετε τους χαρακτήρες σας σε ένα περιορισμένο grid, να κάνετε 1-2 επιθέσεις/ άμυνα/ spell/ item use κλπ, δίνοντας μετά τη σειρά στον επόμενο χαρακτήρα ή εχθρό. Αυτό το σύστημα μάχης κάνει το παιχνίδι αρκετά πιο αργό σε σχέση με τα κλασσικά real time RPGs, αλλά με την υψηλή δυσκολία που διαθέτει, αυτή η πρακτική είναι μάλλον απαραίτητη. Μπορεί να χάνετε σε ταχύτητα, αλλά σας επιτρέπει να πλησιάσετε το πεδίο της μάχης με μια πολύ βαθύτερη στρατηγική, να εκμεταλλευτείτε σωστά το περιβάλλον και να ζυγίζετε το κάθε σας βήμα, έτσι ώστε να μην είναι και το τελευταίο σας (μιας και η υψηλή δυσκολία δεν συγχωρεί ατασθαλίες).

Όσον αφορά την enhanced έκδοση τώρα και τις αλλαγές της σε σχέση με το πρωτότυπο, θα χρειαζόμασταν δέκα άρθρα για να απαριθμήσουμε όλα αυτά που προσέξαμε εμείς και άλλα δέκα για να γράψουμε και όσα έτρεχαν από πίσω. Πρώτα απ' όλα, το παιχνίδι έγινε πολύ πιο "optimized" με αποτέλεσμα να τρέχει πιο άνετα στα πιο παλιά και αδύναμα PC, ενώ ταυτόχρονα έγινε και πολύ πιο σταθερό, έχοντας διορθώσεις σε εκατοντάδες bugs και glitches (με το ζόρι βρήκαμε μερικά σε αυτό το playthrough μας). Πέρα από αυτό, να είστε προετοιμασμένοι για ένα βουνό νέου υλικού, που έχει να κάνει με οπλισμό, αντικείμενα, NPCs, εχθρούς αλλά και νέες περιοχές, αλλαγές στη γραφή, βελτιώσεις στο σενάριο και μια καλύτερα σχεδιασμένη κορύφωση της ιστορίας. Και όλα αυτά έρχονται να δέσουν με πολλές βελτιώσεις στον οπτικό τομέα και νέες δυνατότητες παραμετροποίησής του.

Divinity Enhanced image 08

Όμως, η Larian δεν σταμάτησε το τιτάνιο έργο της εδώ. Έχοντας ήδη κάνει τόσες πολλές βελτιώσεις, αποφάσισε να πάει το ένα βήμα παραπέρα και στον ηχητικό τομέα. Προσπερνώντας το σκόπελο του χαμηλού, αρχικού budget, σε αυτή την έκδοση το παιχνίδι είναι fully voiced, με όλους τους NPCs, σημαντικούς και μη, να έχουν τη δική τους φωνή και να εμπλουτίζουν έναν κόσμο που ξαφνικά πήρε μια ανέλπιστη φρεσκάδα ζωής. Όχι πως και πριν δεν ήταν ζωντανός -οι περιβαλλοντικοί ήχοι και η εξαίσια μουσική του επένδυση πάντα συγκινούσαν- απλά τώρα νιώσαμε σα να ολοκληρώθηκε πλήρως, σα να φτιάχτηκε κάτι που μας ενοχλούσε στην άκρη του μυαλού μας.

Τέλος, μιλώντας αποκλειστικά για την έκδοση για τις κονσόλες, μπορούμε να πούμε πως το αποτέλεσμα είναι πολύ ανώτερο απ' ό,τι ίσως θα περίμενε κανείς. Το παιχνίδι τρέχει τα πολύχρωμα και όμορφα γραφικά του απροβλημάτιστα, δίχως κάποιο ιδιαίτερο θέμα στα resources και στο frame rate. To hud και το gameplay έχουν επανασχεδιαστεί από το μηδέν με γνώμονα το χειρισμό με ένα gamepad και το αποτέλεσμα κάθε άλλο παρά απογοητεύει, σχεδόν σε κάνει να πιστεύεις πως το παιχνίδι σχεδιάστηκε εξ αρχής έτσι. Ναι, το mouse παραμένει η ανώτερη λύση, ειδικά όταν πρέπει να ανακατευθείτε με το χαοτικό inventory (που δυστυχώς είναι μάλλον το μοναδικό ελάττωμα του τίτλου, και το οποίο δεν βελτιώθηκε όπως έπρεπε από την αρχική έκδοση) αλλά και πάλι, η δουλειά που έκανε η Larian είναι υποδειγματική για "PC to Console port". To μεγάλο πλεονέκτημα της console έκδοσης, πάντως, είναι η προσθήκη του split screen co-op. Ναι, υπάρχει ακόμα η δυνατότητα για online co-op με ένα φίλο, αλλά το να μπορείς να το παίξεις στην ίδια οθόνη από τον καναπέ, έχει μια άλλη, γλυκιά χάρη. Και με το παιχνίδι να είναι εντόνως στημένο ανάμεσα στη συνεργασία των δύο χαρακτήρων, το να παίζεις το παιχνίδι co-op (online ή split screen) το ανεβάζει 1-2 σκαλιά ακόμα πιο πάνω στην εμπειρία και την ευχαρίστηση.

Divinity Enhanced image 04

Έχοντας ήδη ρίξει 200+ ώρες στο παιχνίδι, η επιστροφή μας στον κόσμο του DoS για το review της Enhanced Edition ξεκίνησε κάπως διεξοδικά. Να δούμε τις βελτιώσεις στο PC, να δοκιμάσουμε την έκδοση για κονσόλες και να σας πούμε λίγα λόγια για την αναβαθμισμένη έκδοσή του. Μερικές εβδομάδες μετά και με άλλες 80 ώρες στο κοντέρ, φτάσαμε στο συμπέρασμα πως η Larian έκανε και πάλι το θαύμα της. Πήρε ένα παιχνίδι που ήταν ήδη εξαιρετικού επιπέδου, το βελτίωσε σε πάρα πολλά σημεία, του πρόσθεσε δωρεάν υλικό -που για τίτλο μιας μεγάλης εκδότριας θα ήθελε 37 DLC- και του έκανε και ένα άψογο port για τις κονσόλες, προσφέροντας το διαμάντι της σε ένα ακόμα μεγαλύτερο κοινό.

Δεν είναι το παιχνίδι που θα πετύχει τις μυθικές πωλήσεις του Witcher 3, ούτε που θα κερδίσει το mainstream κοινό του Mass Effect. Θα έπρεπε όμως. Γιατί πρόκειται για έναν τίτλο με τόσο βάθος, μεράκι και αγάπη για το role playing, που εφάμιλλό του δεν θα βρείτε εύκολα όπου και να κοιτάξετε, σε PC ή κονσόλα.

Το review βασίστηκε στην PC και PS4 έκδοση του παιχνιδιού.


Διαβάστε επισης

Divinity Original Sin cover     pillars of eternity box shot 2a1e394012c8634eb7b86b7ec3997cd1     Pillars of Eternity The White March Part 1 Cover     witcher3 boxart     wasteland 2 directors cut

Τσέκαρε το βίντεο

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: EnhancedGenre: RPGΔιάθεση: N/A
Αριθμός παικτών: 1-2Ανάπτυξη: Larian StudiosΗμ. Έκδοσης: 27/10/2015
PEGI: 12Εκδότης: Focus Home InteractiveΠλατφόρμες: PS 4, Xbox One, PC

Θετικά

  • Παραμένει ό,τι πιο εντυπωσιακό, πολύπλοκο, πρωτοποριακό και φρέσκο έχουμε δει σε RPG μηχανισμούς από την εποχή του Fallout 2.
  • Η Enhanced έκδοση δεν είναι απλά ένα φρεσκάρισμα, αλλά mia "θύελλα" βελτιώσεων και νέου υλικού.
  • Εξαιρετική μεταφορά στις κονσόλες με άψογη προσθήκη του split screen.

Αρνητικά

  • Αχ αυτό το inventory...

Βαθμολογία

Αρχιτέκτων και συντηρητής ιστορικών κτιρίων κατ' επάγγελμα, μόλις πέσει η νύχτα φοράει την καμπαρντίνα του και σουρτουκεύει σε αναζήτηση μιας νέας περιπέτειας. Ταξιδιώτης και ονειροπόλος, με κλινικά κολλήματα σε Fantasy και Sci-Fi, gaming backstory από τα 80s και mantra τη φράση «η ιστορία και οι γρίφοι πάνω απ’όλα», δεν χαρίζει κάστανο σε νεοτερισμούς υπερβολικής ευκολίας. Αν είσαι adventure, RPG ή strategy, είναι σχεδόν σίγουρο ότι έχετε περάσει πολλές γλυκές νύχτες μαζί…

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Οι πρώτοι Xbox τίτλοι "προσγειώνονται" στο Xbox One
Από αύριο, 24/10, διαθέσιμοι οι πρώτοι 13 τίτλοι.
Gran Turismo Sport
“Welcome to the new age”.
Ανακοινώθηκε το Full Metal Panic! Fight: Who Dares Wins
Τίτλος στρατηγικής για το PS4. 
Διαθέσιμο το Gimme 5 Bundle από την Curve Digital
Human: Fall Flat, Dear Esther κ.α. Για το Xbox One.
Συνέντευξη με τον Kazunori Yamauchi
O δημιουργός της σειράς Gran Turismo μιλά για το Gran Turismo Sport.
"Ντέρμπι" PS4 Pro και Xbox One X τα Χριστούγεννα
Ενώ το Switch "σαρώνει" στην Αμερική.
Middle-earth: Shadow of War
Πουν' το, πουν' το το δαχτυλίδι (ψάξε, ψάξε, δε θα το βρεις)!
Επανακυκλοφορία του πρώτου Mafia
Μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας GOG.
Ξεκίνησαν τα Halloween Deals στο PlayStation Store
Αρκετοί τίτλοι με έκπτωση έως και 60%.
Νέο story trailer για το Star Wars Battlefront 2
Και αναφορά για το ενδεχόμενο μεταφοράς του τίτλου στο Switch.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • έχοντας καταπιαστεί με το Pillars ένιωθα τύψεις που δεν το ξεκίνησα στην ώρα του...τώρα με την enhanced δεν υπάρχει δικαιολογία.

  • ΠΑΙΧΝΙΔΑΡΑ!!!!!!!!:)
    Ανυπομονω να το παιξω και εγω!

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 1 χρόνο από Captain_Zaraki
  • ειχα γραψει κατω απο την ειδηση, "Ένα συν ένα" προσφορές στο PS Store για τα Χριστούγεννα, οτι για divinity και until dawn το σκεφτομαι να το σκασω το 60αρι. δεν θα το σκεφτω παραπανω.

  • Να το και το δεκαράκι!!! :D Το σκεφτόμουν να αγοράσω πριν λίγους μήνες την απλή έκδοση αλλά αφού η Enhanced βγήκε άριστη, είναι σίγουρη αγορά από μένα!

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 1 χρόνο από Headblaster
  • Άλεξ είναι η πρώτη σου φορά ε;; Πως αισθάνεσαι μετά το ατόφιο 10ράκι; :D:D:D

  • Vlad_25

    Ο Άλεξ βάζει 10 σε παιχνίδι, ο Cloud είναι μέσα στο Smash, σε λίγο θα μας πουν ότι βγαίνει το System Shock 3...

  • tonyzet

    Τρεις περιπτώσεις ανέφερες, τρία απίθανα σενάρια...Halflife 3 - CONFIRMED

  • Vlad_25

    Tο μοναδικό λογικό συμπέρασμα.

  • Vlad_25

    ισχύει. ειναι η πρώτη φορά που βάζω 10 σε παιχνίδι :)
    Το βρήκα τόσο καλό που ε το άξιζε!
    ομολογώ πως πάλεψα πολυ με αυτη την απόφαση μιας κ το inventory με εκνευριζει αλλά έχοντας βάλει 9.5 στην απλή έκδοση και έχοντας κάνει τόσο εξαιρετική δουλειά στο upgrade, ε απλά έπρεπε να μπει για επιβραβευση αυτής της προσπάθειας μιας τοσο μικρης κ ταλαντούχας ομάδας.

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 1 χρόνο από Sky333
  • Sky333

    Δεν είναι τάμα στην Παναγιά της Τήνου το "10" Άλεξ. Επιβράβευση για ένα παιχνίδι που ακόμα κι αν δεν είναι τέλειο σου χάρισε τεράστια απόλαυση είναι.

  • gfreeman

    Πιστεύω ότι είναι υποκειμενικό. Εγώ πχ συντάσσομαι ποιο πολύ με τον Άλεξ και θεωρώ πως το 10 πρέπει να απονέμεται μόνο σε πολύ εξαιρετικές περιπτώσεις. Πολύ ποιο σημαντικό είναι για μένα βέβαια να είναι αξιόπιστος ο κριτικός, παρά το πως ερμηνεύει το 5, το 8 και το 10/10

  • tonyzet

    Σεβαστό.
    Απλά, εγώ το βλέπω από τη σκοπιά ότι σε ένα ήδη πολύ άσχημο κόσμο, καλό είναι να έχουμε και κάποια δεκαράκια για καβάτζα (σε παιχνίδια, ταινίες, μουσική κλπ) να μας κρατάν παρέα παρά να περιμένουμε κάθε 13 χρόνια το Μεσσία. Η ουσία είναι ότι το παιχνίδι είναι κορυφή σε όποιον βαθμό κι αν μεταφράζεται αυτό για τον καθένα μας.

  • tonyzet

    όπως το είπες και εσύ, ο καθένας τα βλέπει με άλλη λογικη! για εμένα, ελάχιστοι τίτλοι έχουν βγει που προσωπικά θα τους δώσω τετοιο βαθμο γιατι τον κρατάω για τις πολυ σπάνιες περιπτώσεις που, πάντα για τα δικά μου μέτρα, πλησιάζουμε την τελειότητα :D

    τέλπαν, μηδενικη σημασία έχει η συζήτηση για τον βαθμό. Το σημαντικό ειναι πως το παιχνίδι ειναι καταπληκτικό και πως αξίζει να το δοκιμάσει ο καθένας ;)

  • Sky333

    Μπορούσες να του βάλεις 9,9 :p

  • πραγματικά το καταευχαριστήθηκα αν και έφαγα τα μούτρα μου εκατοντάδες φορές απλά δεν πιστεύω ποτέ πως το mainstream κοινό θα αποδεχτεί ένα τέτοιο hardcore RPG(τουλάχιστον για τα δικά μου στάνταρ)και ένα ακόμα ''κακό'' του παιχνιδιού είναι και το rock/paper/scissors που χαλάει την ψευδαίσθηση ότι οι αποφάσεις σου μετράνε

  • Tiporigywugalder

    <και ένα ακόμα ''κακό'' του παιχνιδιού είναι και το rock/paper/scissors που χαλάει την ψευδαίσθηση ότι οι αποφάσεις σου μετράνε> - μπορεις να το εξηγησεις λιγο παραπανω

  • saint22

    αν ο 1 χαρακτήρας αποφασίσει Χ πράγμα κ ο 2ος χαρακτήρας αποφασίσει Ψ, για να βγει μια απόφαση, ειναι random. Αν ειχες κ 3ο για να σπαει την ισοπαλία, τότε θα υπήρχε λύση. Αφού έχεις 2, δεν υπάρχει αλλος τρόπος. προσωπικα δε με ενοχλεί καθόλου, το βρίσκω ως την μόνη αξιολογη λύση για τετοιο συστημα.

  • Sky333

    ok thx. αν ειναι random παντως δεν το λες και ψευδαισθηση

  • Το παιζω αυτες τις μερες και προσυπογραφω οτι προκειται για ενα πολυ καλο rpg παλαιας κοπης. Οσον αφορα τη δυσκολια και εφαγα τα μουτρα μου αρκετες φορες (και παιζω και classic), ειδικα αυτος ο lord of bones με τα τσιρακια του στην cyseal μου εδωσε και καταλαβα. To μονο που θα ηθελα απο το παιχνιδι θα ηταν ενα καλυτερο tutorial για να καταλαβω τους μηχανισμους της μαχης. Οποιος ομως επενδυσει το κοπο και το χρονο σιγουρα δε θα βγει χαμενος. Οσον αφορα τη διαρκεια (και μιλαμε για διαρκεια με περιεχομενο, οχι σαν κατι αλλα open world παιχνιδια) πρεπει να ειναι τεραστιο, εχω κλεισει ενα 30ωρο και ακομα δεν εχω τελειωσει τη Cyseal.

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 1 χρόνο από Vouksis
  • Vouksis

    80-120 ωρες ειναι περίπου, αναλογως με το πως παίζεις, ποσο το ψάχνεις κ το επιπεδο δυσκολίας.

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 1 χρόνο από Sky333
  • διαφωνώ,θα μπορούσε να είχε επιλογή στο lvl up πχ το charisma να σου δίνει την δυνατότητα να έχεις καλύτερο λόγο και να λύνεις τις διαφορές σου με κόστος το lvl up για την μάχη γιατί οτιδήποτε ήταν στο personality δεν είχε λόγο να το ανεβάσεις και απλά αναλωνόσουν στα weapons,skills και defence

  • Ένα μεγάλο μπράβο στους ανθρώπους που έδωσαν δωρεάν την Εnhanced σε όσους είχαν ήδη το παιχνίδι. Άλλοι, ή θα ζητούσαν να το ξαναγοράσεις ή, στην καλύτερη, να δώσεις €10 για την αναβάθμιση. Εξαιρετικός τίτλος. Old-school συνταγή αλλά με σύγχρονη εκτέλεση και φρέσκα υλικά. :) 100 ώρες μου πήρε, με κάπως σχολαστικό παίξιμο, στο normal. Να έχετε υπόψιν ότι οι πρώτες 10-15 ώρες, στις οποίες είστε "υπό περιορισμό" στην αρχική περιοχή, είναι πολύ διαφορετικές από το υπόλοιπο παιχνίδι, που έχετε πολύ μεγαλύτερη ελευθερία.

  • imortalicus

    Συν οτι από τις πρώτες ώρες, το παιχνίδι είναι δύσκολο. Σε πετάει κατευθείαν στα σκληρά :D Ειδικά εκεί στο φάρο...:p

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 1 χρόνο από Etern1ty
  • Etern1ty

    Για τις μάχες, λες; Δεν το βρήκα και τόσο δύσκολο. Μόνο οι εχθροί που μου έριχναν 1-2 levels (για παραπάνω δεν το συζητάμε) είχαν κάποια δυσκολία. Όσο ήταν ίδιου ή κατώτερου level, έβγαιναν σχετικά εύκολα (με 2-3 εξαιρέσεις). Ναι, εκεί στον φάρο είναι από τις πρώτες κάπως πιο ζόρικες αναμετρήσεις.

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 1 χρόνο από imortalicus
  • Etern1ty

    Στο φαρο εγω παραδοξως δεν ειχα κανενα απολυτως προβλημα σε αλλες μαχες στη Cyseal τα βρηκα μπαστουνια.

  • Παιδιά μην κοροϊδευόμαστε τέλειο παιχνίδι δεν υπάρχει σε όλα κάτι θα βρεις,το θέμα είναι στα δικά μας
    μυαλά αν κατάφερε να εισχωρήσει τόσο ώστε να αφήσεις στην άκρη κάποια θέματα που μπορεί να
    υπήρχαν.Δεν διορθώνεις διαγώνισμα μαθηματικών για όνομα του θεού.Αν ήταν έτσι το δέκα έπρεπε
    να καταργηθεί..

  • Δεν θα πω ψέματα. Αν και είχα αντιληφθεί πως πρόκειται για διαμάντι απο την μικρή μου ενασχόληση με την αρχική έκδοση, αυτή την καταραμένη έλλειψη των voice-overs δεν μπόρεσα ποτέ να την ξεπεράσω. Πλέον δεν υπάρχει καμία απολύτως δικαιολογία να μην το συνεχίσω. Ωραίο Review και σίγουρα η βαθμολογία απο τον συγκεκριμένο συντάκτη σαν "γεγονός" αποδεικνύει πολλά για την ποιότητα του παιχνιδιού.

  • Αλέξανδρε με είχες ήδη ψήσει πριν,τώρα με καρβούνιασες.:p
    Για κάποιον άσχετο με το είδος,όπως εγώ,πόσο εύκολο θα είναι να δεχτεί τις όποιες ιδιοτροπίες του και να χαθεί στον κόσμο του;
    Επίσης,το restart που ανέφερες,πόσο πιθανό είναι σε περίπτωση λάθος κατανομής πόντων κλπ;

  • DarthAltair

    οχι τοσο απο κατανομή πόντων αλλά επειδή τελικά η ιδέα του να έχεις 2 two handed fighters τελικά δε σου βγαίνει έτσι όπως θες να παίξεις. ειναι πιο πολυ λοιπόν να διαλέξεις τα classes που θέλεις και να κάνεις σωστή επιλογή των abilities. ξαναλέω, αν πας με τη λογική των σύγχρονων παιχνιδιών, "να γινω οκ σε λίγο απόλα", θα είσαι "λίγο άχρηστος σε όλα". Θέλει απλά να ξεκαθαρίσεις στον Mage σου οτι θα ανεβάσει αυτά τα 2-3-4 talent trees και πως δεν θα απλωθεί σε 8!

    κοινώς, θέλει λογική και όχι γιουρούσι. Δεν ειναι δύσκολο, λίγο να προσέξεις δε θα έχεις θέμα στο character development.

    απο εκεί κ πέρα, το παιχνίδι ειναι δύσκολο. σίγουρα δεν το προτείνω εύκολα σε έναν αρχάριο με το είδους. έχει ζόρι και απαιτεί μεθοδικότητα, πολυ προσοχή και σκέψη. Αλλά δεν είσαι 12 χρονών με μοναδική εμπειρία mobile games, πιστεύω πως μπορείς να το παλέψεις. απλα θα ζοριστείς ;)

  • DarthAltair

    υπάρχει και το explore mode που είναι πιο εύκολο για άμα φας πολύ ξύλο στο classic

  • Απο τα απολαυστικότερα review σου Aλέξανδρε!
    Το Divinity μαζί με το Wasteland 2 αγοράστηκαν πρώτη μέρα κι ας ήξερα ότι με το πρόγραμμα μου δε θα τα παίξω σύντομα. Σε αντίθεση με το Fallout 4 που έφαγε ένα μεγαλοπρεπέστατο άκυρο. Κάπως πρέπει να δείξουμε ότι οι τίμιες προσπάθειες πρέπει να επικροτούνται και οι αρπαχτές πρέπει να τιμωρούνται. Το ξέρω ότι είμαι η μειοψηφία αλλά τι να κάνουμε...
    Ανυπομονώ να το παίξω εκεί κοντά στο καλοκαιράκι μαζί με το W2 γιατί έχω ξεχάσει τι σημαίνει καλό RPG (εξαιρείται το Witcher III που αρχίζω οσονούπω!)

  • μια ερωτηση αν ξεκινησω παρεα σε split screen αργοτερα μπορω να το συνεχισω σε single player; αντιστοιχα αν παιζω σε single μπορει να μπει φλος σε split screen;

  • Mike-D

    όποτε θες το κάνεις split-screen δεν σε δεσμεύει

  • Mike-D

    Το co-op δουλεύει ως εξής.

    Split Screen. αν ξεκινήσεις με φίλο, κάνετε ο καθένας το χαρακτήρα του. Αν ξεκινήσεις μονος, ο φίλος που θα μπει μετά, παίζει τον 2ο χαρακτήρα. οταν δεν παίζεις με φίλο, μπορεις κ συνεχίζεις μόνος σου.

    Online Multiplayer. το ίδιο πράγμα με πάνω απλά το save το έχει μόνο ένας παίχτης. αυτός που θα κάνει host, αυτός έχει κ το save. οπότε ο 2ος δε μπορεί να συνεχίσει μόνος του αλλά ο 1ος, μπορεί.

    γενικα ειναι πολυ καλοσχεδιασμένο το σύστημα co-op.

  • PS4 & inventory ? :P PC 4 Ever :D

  • Το θελω κολασμενα!!! Couch coop heaven φαινεται.

  • Alex και εγώ 10 θα του έβαζα χωρίς δεύτερη σκέψη είναι πολύ ωραίο παιχνίδι και ιδιαίτερο απαιτεί ώρες και πολύ ψάξιμο
    Μόλις το ξανά ξεκίνησα co op με ένα φίλο τώρα και το παλεύουμε σιγά σιγά. Τρώμε πολύ ξύλο να πω την αλήθεια και έτσι το παιχνίδι σε βάζει να αναθεωρείς το πως μπαίνεις στη μάχη και όλο σκέφτεσαι παράλληλους τρόπους να τα βγάλεις πέρα.
    Είναι διασκεδαστικό και μου αρέσει που έχει έντονη την αίσθηση της "περιπέτειας".

  • A..... μια ιδέα θα μπορούσα να σου ζητήσω κόπια μέρα όποτε είναι δυνατόν να κάνεις ένα tutorial κτλ. κάτι σαν του Pillars που έκανες
    για εμάς τους noobαδες, για να σταματήσουμε να τρώμε ξύλο επιτέλους (να διξεις builds, combat ktl)
    Τhanks.....!

  • the-zerow

    ναι, γιατί όχι. θύμισέ το μου μετά τις διακοπές γιατί τώρα δεν προλαβαίνω, βγαίνω offline σε λίγες μέρες μέχρι τη 1 για διακοπούλες Ελλάδα!

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 1 χρόνο από Sky333
  • Sky333

    ooooooooo ωραίος.... θα στο θυμίσω μετά τις διακοπές thanks man...
    καλές διακοπές να έχεις και καλή ξεκούραση

  • Υπάρχουν σήμερα εταιρίες που σκέφτονται έτσι; Μπράααβο...
    Ακόμα δεν έχει αγοραστεί το παιχνίδι (είχαν άλλα σειρά, τώρα είμαι στο Banner Saga το οποίο ευχαριστιέμαι πάρα πολύ), αλλά μετά και αυτό το review, θα λεγα ότι ψήθηκα για τα καλά. Πρέπει να το στηρίξουμε το παιχνίδι, που τιμάει το είδος σε καιρούς που οι μεγάλες εταιρίες σκεφτόμενες μόνο το κέρδος μας γεμίζουν με mainstream σούπες τύπου Fallout4 (χίλια κρίμα για το πως το κατάντησαν) που μας πασάρονται για rpg.

  • Στην Χριστουγεννιάτικη wishlist για άμεση αγορά. Το ζαχάρωνα καιρό και τώρα με το review ήρθε η ώρα!

  • Θα αγοράσω ένα παιχνίδι για τα Χριστούγεννα από τα δύο(Divinity enhanced ή Pillars of eternity),ποιο προτείνετε? Κατ' επέκταση ποιο θεωρείτε καλύτερο?

  • mifune

    Δύσκολα πράματα ρωτάς. Μιλάμε για δυο ποιοτικότατους τίτλους rpg βγαλμένους "από τα παλιά". Εαν έπρεπε όμως να διαλέξω μόνο έναν θα προτιμούσα το pillars καθαρά για την BG αισθητική που μου βγάζει ;)

  • Vlad_25

    Κι εγώ γι'αυτόν τον λόγο τείνω στο Pillars περισσότερο αλλά από την άλλη πάντα μου άρεσαν τα turn based πιο πολύ.Τεσπα.

  • mifune

    πωωωω... δε μπορώ να απαντήσω σε αυτή την ερώτηση με τίποτα.
    και τα δύο είναι εξαιρετικά παιχνίδια με πολυ βάθος, διάρκεια, καλούς μηχανισμούς κλπ.
    Το PoE είναι πιο "εύκολο" να το αγαπήσεις γιατι έχει πιο καλό ρυθμό και πιο λογική δυσκολία αλλά το DOS έχει μια τόσο έξυπνη ελευθερία και ένα τόσο πλούσιο gameplay που για hardcore παίχτες, ειναι μάννα εξ ουρανού.

    το μονο που μπορώ να προτείνω ειναι να τα πάρεις και τα δύο. δε γίνεται να αφήσεις κάποιο απ'εξω, απλα δε γίνεται!

  • Μάλλον θα το τιμήσω σε pc, έχοντας σχετικά και καινούργιο μηχάνημα.Σε κονσόλα; Σε καμμία περίπτωση.

  • hyped..!

  • Τελικα μεσα στο '15 απολαυσαμε εκπληκτικα RPGs(Divinity,Witcher 3,Pillars,Wasteland 2,Dragon Age:I,Shadowrun:HK).Mακαρι να συνεχισει και το '16 ετσι!!

  • JCDenton

    Και το The Age of Decadence. ;)

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 1 χρόνο από imortalicus
Φόρτωση Περισσότερων

Τελευταία Σχόλια

Αλλο ένα gamergate κουβέντα να γίνεται .
Ωραίο σχόλιο έχω πεθάνει
ναι, ειναι πραγματικα αξια χειροκροτήματος οτι το backwards compatibility δουλεύει ΚΑΙ με δισκάκι. μ...
βγαζω το καπελο στη microsoft. εχεις το παιχνιδι ηδη ψηφιακα ή ακομα και τη ΦΥΣΙΚΗ το τονιζω ΦΥΣΙΚΗ ...
Τζηζαζ, sleeper stone, μόλις μου κατεστρεψες το porn hub.
Μπράβο για πολλοστή φορά!
Τα συγχαρητήρια μου για μια άψογη και πληρεστατη ανάλυση. Προσωπικά, ως ρομαντικός, δηλώνω ενθουσιασ...
ομολογώ πως δεν είχα ιδέα πως θα έβγαινε νέα σειρα. καλα που το θυμήθηκαν μετά από τόσα χρόνια;
ήτ...
Γενικά είμαι πολύ προσεκτικός σε τέτοιες περιπτώσεις γιατι είναι απειρες φορές που έχουν καταστραφεί...
Εχουμε και λεμε, πρωτη αγορα ninja gaiden γιατι ειμαστε μαζωχες και μετα το Kotor