Επιστροφή στον κόσμο του Ivalice.

Το Final Fantasy XII, εκτός από ένα στοίχημα για τη Square-Enix, ήταν και ένα βήμα αναγκαίας εξέλιξης. Διότι αρκετά JRPGs (Xenosaga, Grandia 2, .hack και άλλα) της τότε εποχής είχαν ξεκινήσει ήδη την εγκατάλειψη του μηχανισμού των τυχαίων μαχών (Random Encounters), ενώ ταυτόχρονα εγκατέλειπαν και τον μηχανισμό του turn-based συστήματος μάχης. 

Αυτό, εξάλλου, είναι κάτι που το παρατηρούμε και στη σημερινή εποχή των JRPGs. Για παράδειγμα, το Dragon Quest είναι ένα από τα ελάχιστα δείγματα στις home consoles που ακόμα χρησιμοποιεί το turn-based σύστημα μάχης, όμως παρόλα αυτά δοκίμασε το πιο action ύφος με το spin-off Dragon Quest Heroes, το οποίο απέδειξε πως ήταν ένα επιτυχημένο εγχείρημα -αντιθέτως, το εγχείρημα της Sega με το spin-off του Valkyria Revolution απέτυχε.

Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως και το επερχόμενο Ni no Kuni II πρόκειται να δοκιμάσει αυτά τα πιο action μονοπάτια που έχουν ήδη διανύσει άλλοι τίτλοι του είδους.

Το Final Fantasy XII σίγουρα κέρδισε αυτό το στοίχημα της μετάβασης, εφόσον η συνολική υλοποίηση του τίτλου ήταν αρκετά ικανοποιητική. Ωστόσο, μολονότι ο συγκεκριμένος τίτλος μπορεί να κέρδισε αρκετούς φίλους, παράλληλα έχασε και αρκετό κοινό το οποίο αγαπούσε πολύ αυτή τη θρυλική σειρά παιχνιδιών. 



Final Fantasy XII Zodiac Age screenshot 01

Μεγάλο τμήμα του κοινού σε αυτήν την προσπάθεια της Square το κέρδισε ο οπτικοακουστικός τομέας, ο οποίος ήταν ένα επίτευγμα της εποχής για το PlayStation 2, ενώ βέβαιαστην επιτυχία συνέβαλαν και άλλοι παράγοντες όπως η επιστροφή στον περίπλοκο κόσμο του Ivalice -τον οποίο είχαμε βιώσει στα Vagrant Story, Final Fantasy Tactics και Final Fantasy Tactics Advance-, το open world στοιχείο που επιθυμούσε αρκετός κόσμος και που επιτεύχθηκε με τις μεγάλες περιοχές που χωρίζονταν μεταξύ τους με τα loading screens, αλλά και το πλούσιο περιεχόμενό του, ενώ στην επιτυχία συνέβαλε και η σωστή υλοποίηση του συστήματος μάχης. 

Αντιθέτως, το κοινό το οποίο απογοητεύτηκε από το FFXII εστίασε την αρνητική κριτική του στους χαρακτήρες, το σενάριο και τα τετριμμένα χαρακτηριστικά που συνήθως έχει ένας τίτλος Final Fantasy.

Και αυτό, διότι το σενάριο ήταν κάτι που -λίγο ως πολύ- είχε δει ξανά στο παρελθόν, ενώ και οι χαρακτήρες Vaan και Penelo δεν έκαναν το ταξίδι πιο εύκολο... Ένα επιπρόσθετο χαρακτηριστικό που αποθάρρυνε και άλλο την ενασχόληση πολλών με τον τίτλο ήταν τα summons. Το Final Fantasy XII, εκτός από το γεγονός πως δεν προσέφερε τα χαρακτηριστικότερα από αυτά -όπως τα Ifrit, Ramuh και Shiva- δεν ήταν σχεδιασμένο έτσι ώστε να προωθούσε τη χρήση τους, αφού αντί για τα summons ο παίκτης μπορούσε να χρησιμοποιήσει τα quickenings (limit breaks) των χαρακτήρων, τα οποία προκαλούσαν σημαντικότερη ζημία στις εχθρικές μονάδες από ό,τι τα espers.

Final Fantasy XII Zodiac Age screenshot 02



Έτσι, με το δεδομένο ότι το Final Fantasy XII: The Zodiac Age, που εξετάζουμε εδώ, αποτελεί remaster της "International Zodiac System Job" έκδοσης, που κυκλοφόρησε μόνο για το ιαπωνικό κοινό, το συμπέρασμα για τα παραπάνω είναι το εξής: Είναι αυτονόητο πως το κοινό που ασχολήθηκε με τον αρχικό τίτλο θα ικανοποιηθεί αρκετά με τις βελτιώσεις και τις προσθήκες που έχει δεχτεί αυτή η έκδοση, ενώ το κοινό το οποίο είχε αποθαρρυνθεί, το πιθανότερο είναι πως δεν θα βρει κανένα λόγο να επιστρέψει στον Ivalice μέσα από το συγκεκριμένο remaster. 

Τώρα, για όσους δεν γνωρίζουν καθόλου ή δεν είχαν την ευκαιρία να ασχοληθούν με το Final Fantasy XII, θα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, ξεκινώντας από το κομμάτι της ιστορίας.

To FFXII λαμβάνει χώρα στον κόσμο του Ivalice, όπου η χρήση μαγείας και η ύπαρξη αερόπλοιων είναι κάτι το σύνηθες. Τα γεγονότα του τίτλου ξεκινούν καθώς η αυτοκρατορία της Archadia κηρύσσει τον πόλεμο και κατακτά τα γειτονικά βασίλεια. Σταδιακά οι φλόγες του πολέμου φτάνουν μέχρι το βασίλειο της Dalmasca, το οποίο βασίλειο μένει χωρίς ηγέτη μετά το θάνατο του πρίγκιπά του, με αποτέλεσμα -όπως συνήθως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις- να δημιουργηθεί μια δύναμη αντίστασης, στην οποία εκτός από πρώην στρατιώτες συμμετέχει και μια ομάδα πειρατών των αιθέρων. 



Final Fantasy XII Zodiac Age screenshot 03

Εμείς αναλαμβάνουμε το ρολό του νεαρού Vaan, ένα ορφανό πολέμου που επιθυμεί να γίνει πειρατής των αιθέρων. Σύντομα την εμφάνισή της κάνει και Penelo, η οποία έχει το ρόλο της "Babysitter"-παιδικής φίλης του Vaan. Και όπως μας έχουν συνηθίσει παρεμφερή σενάρια, τα δύο νεαρά παιδιά εμπλέκονται στα παραπάνω γεγονότα, με απώτερο στόχο να ελευθερώσουν τον τόπο τους. Σε ό,τι αφορά τα γραφικά του, το Final Fantasy XII έχει "γεράσει" καλά, αφού μετά το remastering που έχει δεχθεί συνεχίζει να εντυπωσιάζει και να παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Παρομοίως, τα αγγλικά και ιαπωνικά voice overs κυμαίνονται επίσης σε εξαιρετικά επίπεδα, αν και το lip sync εξακολουθεί να μη χρονίζει σωστά -όπως και στην αρχική έκδοση-, ωστόσο, αυτό δεν μειώνει τη γενικότερη εργασία που έχει γίνει στο παιχνίδι. 



Οι περιοχές είναι μεγάλες και χωρίζονται μεταξύ τους από loading screens, αλλά οι χρόνοι φόρτωσης έχουν δεχτεί βελτίωση και είναι πιο σύντομοι. Στα νέα χαρακτηριστικά προστέθηκε η λειτουργία της αυτόματης αποθήκευσης ενώ ο χάρτης έχει βελτιωθεί πολύ (εφόσον πλέον μπορείτε όσο περπατάτε να παρακολουθείτε ταυτόχρονα τον προορισμό σας). Σε κάθε περιοχή θα συναντήσετε διαφόρους γνώριμους εχθρούς από το franchise για να αντιμετωπίσετε στη μάχη, στην οποία συμμετέχουν μέχρι και τέσσερις χαρακτήρες, με τη δυνατότητα επιλογής οποιουδήποτε εξ αυτών ανά πάσα στιγμή. 

Το Gambit σύστημα συνεχίζει να λειτουργεί ικανοποιητικά ακόμα και σήμερα, εφόσον επιτρέπει να τροποποιήσουμε τη φιλική A.I. ώστε να λειτουργεί με διαφορετικό τρόπο ανά περίπτωση και αναλόγως με το πώς θα την ορίσουμε εμείς.

Final Fantasy XII Zodiac Age screenshot 04

Το σύστημα μάχης στο Final Fantasy XII "τρέχει" σε πραγματικό χρόνο (κατά το παρελθόν είχε συγκριθεί εντόνως με MMO), πράγμα το οποίο σημαίνει πως η δράση είναι συνεχής, αλλά υπάρχει και η επιλογή του wait mode, η οποία παγώνει το χρόνο μόλις έρθει η σειρά μας, ώστε να στοχεύσουμε όποια εχθρική μονάδα επιθυμούμε. Εκτός αυτού, μια από τις καινούργιες προσθήκες είναι και αυτή της υψηλής ταχύτητας (high speed mode), την οποία μπορούμε να ρυθμίσουμε με τη χρήση της αριστερής σκανδάλης από διπλάσια (2x) ως τετραπλάσια (4x) ούτως ώστε να κάνουμε πιο γρήγορη την πρόοδο στη μάχη αλλά και το ταξίδι μας από περιοχή σε περιοχή. 

Εκτός όλων αυτών, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως μπορούμε να επικαλεστούμε και τα Espers (Summons), τα οποία προέρχονται από τα Final Fantasy Tactics και Final Fantasy Tactics Advance, ενώ κάποια από αυτά είναι final bosses παλαιότερων τίτλων.

Το κάθε esper έχει τις δικές του μοναδικές επιθέσεις ενώ για να τα αποκτήσουμε στην κατοχή μας πρέπει να τα νικήσουμε στη μάχη, δηλαδή όπως γινόταν και στην αρχική έκδοση. Ένα καινούργιο χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης έκδοσης είναι πως μπορούμε να τα ελέγξουμε κατευθείαν, ενώ παρομοίως μπορούμε να ελέγξουμε και τους guest χαρακτήρες που εμφανίζονται κατά την εξέλιξη της ιστορίας. 

Τέλος, όσον αφόρα το σύστημα μάχης, δεν πρέπει να ξεχνάμε και το license board, το οποίο ανέπτυσσε τις ικανότητες του κάθε χαρακτήρα. Πλέον, η συγκεκριμένη έκδοση εμπεριέχει δώδεκα διαφορετικά boards, με το κάθε ένα να ταυτίζεται με ένα ρολό.

Final Fantasy XII Zodiac Age screenshot 05

Ο κάθε χαρακτήρας μας μπορεί να έχει μονό δύο ρόλους, γεγονός που σημαίνει πως οι έξι πολεμιστές μας πρέπει να αναλάβουν διαφορετικούς ρόλους ούτως ώστε να δούμε πλήρως όλα τα jobs. Είναι σαφές πως το συγκεκριμένο σύστημα εξέλιξης είναι καλύτερο από το αντίστοιχο της αρχικής έκδοσης, όπου είχαμε μόνο μια καρτέλα ανάπτυξης και εκμάθησης ικανοτήτων -που, με τη σειρά της, σήμαινε παρόμοια ανάπτυξη σε όλους τους χαρακτήρες-, όμως η επιλογή του να έχει ο κάθε χαρακτήρας μόνο δύο ρόλους είναι δυσνόητη. Και το λέμε αυτό αφού στο παρελθόν οι τίτλοι της σειράς επέτρεπαν να αλλάξουμε job οποιαδήποτε στιγμή επιθυμούσαμε και έτσι να καταλήγαμε στο ρόλο που πιστεύαμε ότι μας δίνει το πλεονέκτημα.

Επιπροσθέτως, να μην ξεχνάμε πως στο FFXII όσοι δεν συμμετέχουν στη μάχη δεν ανταμείβονται με εμπειρία, πράγμα που σημαίνει πως είναι πιθανό σενάριο ορισμένοι χαρακτήρες να μείνουν πίσω σε επίπεδα -αλλά εντούτοις ανταμείβονται με license points για την εκμάθηση ικανοτήτων. Σίγουρα θα ήταν καλύτερο και πιο εύχρηστο να μπορούσαμε να επιλέξουμε ελεύθερα ανάμεσα και στους δώδεκα ρόλους για όλους τους χαρακτήρες μας. 

Τα Jobs/ ρόλοι, όπως ίσως φαντάζεστε, είναι γνωστοί ρόλοι από προηγούμενους τίτλους του franchise. Για παράδειγμα, έχουμε το ρόλο του white mage, που ειδικεύεται στην ίαση των υπολοίπων μελών της ομάδας, υπάρχει ο ρόλος του Uhlan, που είναι παρόμοιος με του Dragoon, ο οποίος χρησιμοποίει δόρυ για ισχυρές επιθεσεις κ.ο.κ.

Final Fantasy XII Zodiac Age screenshot 06

Από εκεί και περά οι περισσότερες λειτουργίες των jobs ακολουθούν την ίδια λογική, δηλαδή επειδή ένας χαρακτήρας απέκτησε την άδεια για να χρησιμοποιήσει ένα ξόρκι, δεν σημαίνει πως μπορεί να το χρησιμοποιήσει άμεσα εφόσον -όπως και στην αρχική έκδοση- πρέπει να το αγοράσουμε από το αντίστοιχο κατάστημα. Στην έκδοση Zodiac Age, εκτός του ότι τα ξόρκια έχουν δεχτεί βελτιώσεις και μετονομασίες, κάποια εξ αυτών έχουν τοποθετηθεί και σε μπαούλα, οπότε απαραίτητη είναι πλέον και η εξερεύνηση της κάθε τοποθεσίας ώστε να έχετε καλύτερο οπλοστάσιο ικανοτήτων.



Μετά το τέλος του story μπορείτε να ασχοληθείτε με το επιμέρους περιεχόμενο του τίτλου, όπως είναι το trial mode, όπου μπορείτε να συμμετέχετε σε μάχες 100 επίπεδων, και αν καταφέρετε να το ολοκληρώσετε, θα ξεκλειδώσετε κάποια επιπλέον χαρακτηριστικά. Εκτός αυτού, μπορείτε να ασχοληθείτε με τα γνωστά κυνήγια (Hunts) που προσφέρει το παιχνίδι, να κάνετε κάποια side quests ή να καταδιώξετε τρόπαια ή κάποια Espers τα οποία μπορεί να σας ξέφυγαν κατά τη διάρκεια του αρχικού ταξιδιού σας. 



Εν κατακλείδι, το Final Fantasy XII: The Zodiac Age είναι ένα προσεγμένο και καλοφτιαγμένο remaster, που βάσει των βελτιώσεών του (οπτικών και gameplay) προτείνεται ανεπιφύλακτα σε όσους αγάπησαν τον Vaan και την παρέα του και πέρασαν ευχάριστα με την αρχική έκδοση του τίτλου. Αντιθέτως, όσοι δεν μπόρεσαν να αντέξουν το αρχικό παιχνίδι, εδώ δεν πρόκειται να βρουν κάτι που θα τους πείσει να ασχοληθούν με τον κόσμο του Ivalice.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: RemasteredGenre: N/AΔιάθεση: CD Media
Αριθμός παικτών: 1Ανάπτυξη: Square-EnixΗμ. Έκδοσης: 11/07/2017
PEGI: 16Εκδότης: Square-EnixΠλατφόρμες: PS 4

Θετικά

  • Είναι το Final Fantasy XII με προσθήκες και βελτιώσεις.

Αρνητικά

  • Είναι το Final Fantasy XII.

  • Η επιλογή να διαθέτει μέχρι δύο jobs/ ρόλους ο κάθε χαρακτήρας.

Βαθμολογία

Το ταξίδι του Σταύρου ξεκίνησε το 1997 με το Final Fantasy VII. Από εκεί και πέρα ξεκίνησε η αγάπη και αναζήτηση για τα JRPG και τα japanese games γενικότερα. Αγαπημένες ασχολίες μου είναι τα anime, tv series, να αράζω με φίλους και να παίζουμε και να περνάμε καλά με όποια local co-op παιχνίδια έχουν απομείνει…

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Διαθέσιμο το νέο update για το The Division
Με πολλές νέες προσθήκες σε όλες τις πλατφόρμες διάθεσης του τίτλου.
Launch trailer για το Agents of Mayhem
Μια γνωριμία με τους 12 χαρακτήρες του παιχνιδιού.
Διαθέσιμο το The Pillars of the Earth για Xbox One, PS4 και PC
Μια interactive νουβέλα από την Daedalic Entertainment.
Προσφορά PS Plus συνδρομής από τη Sony
Με την αγορά ετήσιου πακέτου.
Closed beta για το DISSIDIA FINAL FANTASY NT
Έναρξη στα τέλη του Αυγούστου.
Yλικό από το Grudge & Glory του For Honor
Trailer για τους νέους Heroes και χάρτες.
Live stream Παρασκευής 11/8: Hellblade
Ταξίδι στο μυαλό της Senua.
Hellblade: Senua's Sacrifice
“After all, there is nothing real outside our perception of reality”.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • παιχνιδι που δίχασε παρα παρα πολυ κόσμο.
    θα το παραδεχθω αλλα ειμαι απο αυτους που τοτε δεν ειχε αγαπησει ιδιαίτερα το 12, ηταν υπερβολικα mmo-ποιημένο για τα τοτε γούστα μου κ οι χαρακτηρες ηταν για φαπες!
    Ριδικα τοτε που ειχε βγει, που ειχαμε ντουζινες ΠΑΙΧΝΙΔΑΡΕΣ JRPG, υπηρχαν τοσες πολλές εναλλακτικές που δεν βασιζόμουν σε ενα FF για να παρω την JRPG δόση μου. που να ξέραμε πως το γένος αυτό θα αρχισε να εξαφανίζεται αμεσως μετα ή πως θα εβγαινε το FF13 κ θα εκαιγε εγγεφαλικα κύτταρα ανα την υφήλιο!
    δε πειραζει, δε μπορούν να μας αρέσουν όλα. παντως δειχνει αρκετα πιο βελτιωμένο από το 95% των HD remaster, σαν να εχει γινει μια παραπανω δουλειά κ όχι οι κλασσικες αρπαχτες.

    υγ: να πω κ μια ιστορία, για ποιον λογο θυμαμαι το παιχνιδι πανω απολα. Μου πλήρωσε μια δόση αμαξιου! ειχα βρει ενα καταστημα στο κεντρο που τα αγοραζε σφραγισμενα 40Ε (κ πουλουσε μετα 70Ε αλλα ας το αφησουμε αυτο) κ καποιος ειχε κανει ενα τρελο στοκ σε μαγαζι που εκλεισε αμεσως μολις ηρθε η παραγγελία. κ τπηρα με 15-20Ε το τεμαχιο, παρα πολλα κομμάτια. με λιγο ζιγκ ζαγκ, πληρώθηκε η δόση :P

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 3 εβδομάδες από Sky333
  • Ήμουν (και είμαι ακόμη, βασικά) από εκείνους που προτιμούν συστήματα σαν του 6,7,8,9 και 10, και είχα γκρινιάξει αρκετά τότε, θυμάμαι, μα όσο παράξενο κι αν ακουστεί, αυτό το παιχνίδι με το πέρασμα των χρόνων έχει ''γεράσει'' καλά μέσα μου, έχοντας αφήσει τελικά θετική επίγευση. Ίσως γιατί ήταν το τελευταίο σωστό FF που έβγαλε η Square

  • Mournblade

    κ εμενα μου φαινεται πιο ευκολο να το χωνέψω σήμερα. νομίζω φταίει οτι μετα το FF12, βγηκαν πολλα παιχνιδια με αυτο το στυλ κ πλέον το εχουμε συνηθίσει. τοτε, ηταν τεραστιο βήμα και χτύπησε πολυ ασχημα σε πολυ κοσμο.

  • Εγώ μιά χαρά το ευχαριστήθηκα στην ώρα του πάντως!
    Μπορεί κι εγώ να προτιμώ τα παραδοσιακά FF's αλλά πέρασα εξαιρετικά με το XII. Μπορεί να είχε χλιαρό main story, ο Vaan να ήταν για μπάτσες (ευτυχώς ο Balthier έσωζε τα προσχήματα) αλλά τεχνικά, παικτικά και μηχανικά ήταν πολύ μπροστά απο την εποχή του και δικαίως έπαιρνε τα δεκάρια κι είχε τον τίτλο του επαναστατικού.
    Υπέροχος κόσμος με μεγαλες μεν περιοχές όχι open wall δε, απίστευτα γραφικά, πάρα πολλά activities για όλα τα γούστα (quests, hunts, bosses, loot) και μία φανταστική ατμόσφαιρα. Ήταν αναμφισβήτητα ένα υπέροχο ταξίδι. Φυσικά κάτι Zodiac Spear, Danjuro και Τournesol τα έχω διαγράψει απο τη μνήμη μου ώστε να κρατώ μόνο τις καλές αναμνήσεις! :p
    Άψογος για ακόμα μία φορά master των καθ'έτι εξ ανατολάς, Σταύρο!

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 3 εβδομάδες από Stormbringer
  • Stormbringer

    "Φυσικά κάτι Zodiac Spear"

    Δε νομίζω να υπήρχε ούτε ένας εκεί έξω που να μην είχε ανοίξει οτι chest συναντούσε. Η μόνη περίπτωση είναι να το είχες διαβάσει κάπου. Γενικά αυτά τα trial and (big) error missable quests, τα θεωρώ αναχρονιστικά στοιχεία στα games, όπως και τα missable trophies σήμερα. Να παίζεις ένα παιχνίδι 80 ώρες και να διαπιστώνεις με τρόμο, οτι ποτέ δε θα μπορέσεις να αποκτήσεις το τάδε αντικείμενο-όπλο κλπ, γιατί τόλμησες να ανοίξεις ένα τυχαίο σεντούκι ή γιατι δεν έδωσες καραμέλα στη γιαγιά 20 chapters πριν.

  • Stormbringer

    Όντως Γιώργο. Ειδικά αυτό το σεντούκι που εάν το ανοίξεις χάνεις το Zodiac Spear 60 ώρες μετά ήταν παρανοικό.
    Και να πω ότι είχε κάτι το αξιόλογο ή το απαγορευμένο μέσα. Ένα απλό σεντουκάκι σαν τα δεκάδες άλλα πιο πριν απ'αυτό, με ένα απλό potion μέσα και τίποτα απολύτως να με σε προειδοποιεί να μην το ανοίξεις.

  • Παιχνιδάρα.

    Το απόλαυσα στην εποχή του, γι αυτό που ήταν και ποτέ δε το μετάνιωσα. Μου είχε κάνει εντύπωση πόσο τεράστιοι για τότε ήταν οι χάρτες του προς εξερεύνηση. Ήμουν απο τους "αιρετικούς" που χάρηκαν με την αλλαγή του συστήματος μάχης, και την απομάκρυνση των random battles, καθώς θεωρούσα οτι το gameplay τους άρχισε να γίνεται γελοιωδώς επαναλαμβόμενο και κουραστικό απο το ff 4 έως το 10. Η ιστορία, χωρίς να είναι κατι το ανατρεπτικό, προσωπικά μου φάνηκε ικανοποιητική και με κράτησε μεχρι το τέλος.

    Σε ότι αφορά τους χαρακτήρες, όπως συμβαίνει σε ΟΛΑ τα jrpg, και κατα συνέπεια σε ΟΛΑ τα ff, ανάμεσα σε αυτούς που συμπαθήσαμε,πάντα υπήρχαν εκείνοι οι ενοχλητικοί, σπαστικοί, στερεοτυπικοί που απλά προσποιούμασταν οτι δεν υπάρχουν.

    Δεν μπόρεσα ποτέ να χωνέψω τον αφορισμό και τη γελοιοποίηση του παιχνιδιού, από τους "γκουρού" rpgάδες, οι οποίοι ποτέ δεν ασχολήθηκαν με το παιχνίδι, αλλα αρκέστηκαν στα screenshots ενός gaming περιοδικού (το οποίο στην κριτική του εκθείαζε τον τίτλο) ή σε κάποιο γιαπωνέζικο video άθλιας ανάλυσης στο φρέσκο εκείνη την εποχή youtube.

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 3 εβδομάδες από Sleeper Stone
  • Αξέχαστο soundtrack και σελίδες γεμάτες if/then/else... Την zodiac είχα παίξει σε emulator χωρίς όμως να το τελειώσω ξανά. Στη πρωτότυπη είχε πέσει πολύ μελέτη στο Gambit system για το σεταρισμα της A.I., ένα σύστημα που αργότερα υιοθετησε το πρώτο Dragon Age σε πιο streamline μορφή. Πρωτόγνωρη κλίμακα για Final Fantasy με πολύ Star Wars αέρα και αξέχαστο cast χαρακτήρων - η αφήγηση μετατοπίζει το κέντρο βάρους της από τους Vaan/Penelo και απλώνεται σε όλους. Τεράστιος, με όραμα, πολύ δουλειά και μεράκι Final Fantasy τιτλος.

  • I’m Captain Basch fon Rosenburg of Dalmasca! Don’t Listen to Ondore’s Lies!
    Basch Lives!

    Είχα γράψει 300 και ώρες στο vanilla. Το steelbook ήρθε χθες και μόλις μου δωθεί η ευκαιρία θα το αρχίσω. Από τα αγαπημένα μου FF

  • SetaShouji

Πολύ πιθανόν να είναι οι τεχνικοί περιορισμοί του συστήματος, εξ'ου και ο χαρακτηρισμός spin off. Κά...
Hey! Pikmin σε K2
ωχ, δε το περίμενα πως θα ηταν ετσι, φανταζομουν πως θα ηταν ενα κλασσικο pikmin μιας κ ειναι φανερο...
Hey! Pikmin σε K2
το περίμενα καιρό αυτό. αν και ειναι και αυτο ενα interactive movie/book, από τα πρώτα σχόλια που δι...
στον Νικο. μπορει εγω να μένω ακριβως διπλα τους αλλα αυτός έχει τις άδειες με το τσουβάλι για να πα...
Wishlisted κι επικροτώ την τιμολογιακή πολιτική τους. Τα καλά της ψηφιακής διανομής (που συζητούσαμε...
Άλεξ, θέλω κ' εγώ αυτόγραφο...
Back to basics, back to 90s , back to platforms back to the real gaming!
Αντε να έρθει ο χειμώνας/φθινόπωρο να επιστρέψω και εγώ στο Siege
Αντε μπράβο με τα Ελληνικα, επίσης τώρα στο Tekken θα ξέρουν οι Γερμανοι πότε τους δέρνει Έλληνας ...
Άλλο ένα εκπληκτικό review (όπως πάντα βέβαια) από το Νικόλα!

Το Hellblade: Senua's Sacrifice είν...