Γραφικά σχεδιασμένα στο χέρι, gameplay σχεδιασμένο στο… πόδι.

Αν μη τι άλλο οι Kαναδοί indie δημιουργοί της Thunder Lotus είναι απόλυτα παραγωγικοί, καθώς δεν χρειάστηκαν παρά μόνο δύο χρόνια για το δεύτερό τους παιχνίδι, το οποίο μάλιστα εισέρχεται ταυτόχρονα σε δύο απαιτητικά είδη, ιδίως για την indie σκηνή, τα metroidvania και roguelike. Παρόλο που το διαφημιστικό υλικό ανέβαζε τις προσδοκίες τελικά, για άλλη μία φορά, η Thunder Lotus Games σκοντάφτει στην υλοποίηση. Όσοι είχατε ασχοληθεί με το ιδιαίτερα όμορφο Jotun, θα θυμάστε την ξεχωριστή τεχνοτροπία του, όντας σχεδιασμένο στο χέρι και θυμίζοντας έντονα 80s animation, καθώς και το καθολικό ρίξιμο του βάρους του στα λιγοστά, αλλά επικά, boss fights. Θα θυμάστε επίσης ότι η ευκολία που χαρακτήριζε τις μάχες και ο όμορφος, αλλά τελικά άδειος, κόσμος από πληροφορίες και gameplay, μείωναν αρκετά την τελική εμπειρία.

Στο Sundered ακολουθήθηκε μία εντελώς διαφορετική διαδρομή, με πειραματισμούς που τουλάχιστον δείχνουν ότι οι δημιουργοί δεν αρκέστηκαν στην πεπατημένη. Αφήνοντας πίσω την isometric προοπτική, τη φειδωλή δράση και το ανύπαρκτο platforming, το Sundered έρχεται να προσφέρει μία ιδιαίτερη μίξη metroidvania και roguelike, δύο ξεχωριστές έννοιες, οι οποίες συχνά συγχέονται λανθασμένα, όμως εδώ, μέσα από το πάντρεμά τους, μπορεί κανείς εύκολα να διαπιστώσει τα ετερογενή τους στοιχεία.

Sundered review screen 01

Η αλήθεια είναι βέβαια ότι αυτή η μίξη τελικά αποδεικνύεται ως η αχίλλειος πτέρνα του παιχνιδιού, καθώς τα ελαττώματα του κάθε είδους φαίνεται σαν να τονίζονται πολύ περισσότερο από τα θετικά τους, μία αρνητική ισορροπία που εντείνεται και από περαιτέρω αμφιλεγόμενες σχεδιαστικές επιλογές. Εξαρχής, βέβαια, το Sundered τραβάει εύκολα τα βλέμματα λόγω της ξεχωριστής τεχνοτροπίας που, όπως και στο Jotun, αποδίδει έναν όμορφο, φανταστικό κόσμο, με πλούσια χρώματα, καλοσχεδιασμένο animation και γενικά οπτική που θυμίζει animation των 70s-80s.

Το λακωνικό σενάριο δεν είναι παρά η δικαιολογία για την περιπέτεια, όπου παίρνοντας τον έλεγχο της Eshe θα χρειαστεί να περιφερθούμε σε έναν κατεστραμμένο πολιτισμό ώστε να εξοντώσουμε τα δαιμονικά τέρατα που τον έχουν κυριεύσει. Σταδιακά θα αποκτήσουμε νέες πληροφορίες για την ιστορία αυτού του πολιτισμού, αλλά οι κοινότυπες και επιφανειακές εξηγήσεις μάλλον δύσκολα θα κρατήσουν το ενδιαφέρον μας.

Sundered review screen 02

Όπως σε κάθε καλό metroidvania η ουσία του παιχνιδιού βρίσκεται στην απόλαυση της εξερεύνησης, στην ανακάλυψη δυνάμεων και στο σταδιακό ξεκλείδωμα του χάρτη. Αντί όμως να ακολουθήσει τη συνήθη συνταγή, η Thunder Lotus αποφάσισε να ρίξει και μερικά συστατικά από τη roguelike κατηγορία: τον υψηλότατο βαθμό δυσκολίας που ξεπερνιέται με σταδιακή εξέλιξη του χαρακτήρα, την απουσία checkpoints (διατηρούνται βέβαια τα levels που κερδίζουμε) και την εκ νέου τυχαία διαρρύθμιση -περίπου- των επιπέδων κάθε φορά που χάνουμε. Ας εξηγήσουμε όμως αυτό το “περίπου”.

Ο κόσμος του Sundered είναι χωρισμένος σε τέσσερα μεγάλα περιβάλλοντα. Σε κάθε ένα από αυτά ο χάρτης αποκαλύπτεται σταδιακά κατά την εξερεύνησή μας -ως είθισται στα metroidvania. Κάθε περιβάλλον περιέχει διάφορες μεγάλες υποπεριοχές, εντός των οποίων περιέχονται διάφορα “δωμάτια”. Η διαρρύθμιση αυτών των δωματίων αλλάζει κάθε φορά που χάνετε, έτσι ώστε, θεωρητικά, να έρχεστε συνεχώς μπροστά από καινούριες εκπλήξεις. Δεδομένου, όμως, ότι οι μεγαλύτερες υποπεριοχές είναι πάντα στατικές, δημιουργείται μία συνέχεια στην εξερεύνησή σας, όσες φορές κι αν χάσετε. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι, π.χ., όταν ανοίγετε το χάρτη, θα ξέρετε ακριβώς πού να πάτε για κάποιο αντικείμενο ή για να αντιμετωπίσετε ένα boss, όμως η διαδρομή θα είναι πάντα ελαφρώς αλλαγμένη.

Sundered review screen 03

Σε αντίθεση, όμως, με τα καλύτερα δείγματα των roguelike παιχνιδιών, όπου η διαφορετική διαρρύθμιση των επιπέδων δομείται από ποικίλες συνιστώσες (εχθροί, περιβαλλοντικοί κίνδυνοι, πολύπλοκα platform κομμάτια) εδώ δημιουργείται ένα έντονο déjà vu ακόμα και έπειτα από την τρίτη ή ακόμα και τη δεύτερη επίσκεψη σε έναν από τους τέσσερις κόσμους του Sundered. Με άλλα λόγια, ήδη από τις πρώτες φορές που θα χάσετε, θα αρχίσει να δημιουργείται το αίσθημα της αγγαρείας προκειμένου να φτάσετε στις αχαρτογράφητες περιοχές ελέω της πλήρης απουσίας checkpoint μηχανισμού (αναγκαίο κακό για να λειτουργήσει το random στοιχείο του roguelike).

Το έτερο στοιχείο που ενσωματώθηκε προβληματικά, κάτι στο οποίο μάλλον φαίνεται η απειρία από την πλευρά της ομάδας ανάπτυξης, αφορά στις μάχες. Σε μία αμφιλεγόμενη απόφαση της ομάδας ανάπτυξης, οι εχθροί εμφανίζονται σε εντελώς τυχαία σημεία, ανεξάρτητα από το σημείο που μπορεί να βρισκόμαστε. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και αν στεκόμαστε κάπου ακίνητοι, ξαφνικά μπορεί να σημάνει συναγερμός και να αρχίσουν να εμφανίζονται εχθροί από παντού.

Sundered review screen 04

Το ίδιο το σύστημα μάχης δεν έχει θέματα, αν και ακολουθεί τετριμμένα μονοπάτια (ξέρετε τώρα, rolls απλά combos με σπαθί), όμως το πρόβλημα έρχεται από τον υπερβάλλοντα ζήλο που έδειξε η Thunder Lotus στην αμείλικτη εμφάνιση εχθρών. Συχνά πυκνά θα έρχεστε αντιμέτωποι με δεκάδες εχθρούς, επίγειους και ιπτάμενους, οι οποίοι επιτίθενται ασταμάτητα από όλες τις πλευρές. Ο σχεδιασμός μεγάλης μερίδας των εχθρών επιτρέπει τόσο στις σφαίρες τους όσο και στους ίδιους να περνούν μέσα από τα περιβάλλοντα, με αποτέλεσμα να μη μπορούμε να προστατευθούμε πουθενά.

Σε αυτές τις μάχες η στρατηγική πολλές φορές χάνεται προς όφελος των σπασμωδικών επιθέσεων και αποφυγών, αφού οποιαδήποτε τακτική κίνηση δείχνει καταδικασμένη μπροστά στον κακό χαμό που δημιουργείται επί της οθόνης. Αν και υπάρχει μία σχετική ποικιλία στο σχεδιασμό των εχθρών, τελικά η ανελέητη A.I. τους και οι μεγάλοι αριθμοί με τους οποίους μας επιτίθενται, δεν αφήνουν χώρο στη δράση ώστε να αναπνεύσει. Η δράση γενικά αδυνατεί να δημιουργήσει το αίσθημα της ικανοποίησης όταν επιβιώσουμε από κάποια μάχη, καθώς πολύ απλά γνωρίζουμε ότι πιθανότατα μετά από ένα λεπτό θα βρεθούμε για άλλη μία φορά περικυκλωμένοι. Αξίζει να σημειώσουμε ότι ορισμένες φορές τα κύματα των εχθρών ενδέχεται να είναι και άπειρα, με αποτέλεσμα να μη γνωρίζουμε ποτέ αν έχει νόημα να πολεμήσουμε ή αν θα πρέπει πολύ απλά να το βάλουμε στα πόδια.

Sundered review screen 05

Περνώντας στο αμιγώς metroidvania στοιχείο της εξερεύνησης, τα πράγματα δεν είναι πολύ καλύτερα. Αν και ο χειρισμός της Eshe βρίσκεται σε υψηλότατα επίπεδα, ιδίως όταν εμπλουτίσουμε τις ακροβατικές τις ικανότητες με διπλά άλματα, dashes, γάντζους κ.λπ. το ίδιο δεν μπορεί να ειπωθεί για τα platforming κομμάτια. Η διαρρύθμιση των επιπέδων στερείται εμπνεύσεως, φέρνοντάς μας μπροστά από ελάχιστες εκπλήξεις που σπανίως προσφέρουν κάποια ουσιαστική πρόκληση (μιλάμε αποκλειστικά για το platform κομμάτι, γιατί οι μάχες με τους εχθρούς, όπως προαναφέραμε, είναι άλλη ιστορία).

Ευτυχώς, τουλάχιστον οι κορυφώσεις κάθε περιβάλλοντος είναι άκρως ικανοποιητικές, φέρνοντάς μας μπροστά από εντυπωσιακά γιγάντια bosses, με πανέμορφο σχεδιασμό, που μας οδηγούν σε απόλυτα απαιτητικές μάχες. Σε αυτά τα σημεία τα αντανακλαστικά πρέπει να δουλεύουν στο έπακρο και κάθε κίνηση να είναι μελετημένη, καθώς το παραμικρό λάθος μπορεί να είναι μοιραίο. Σε αντίθεση, όμως, με τις ορδές των εχθρών που αντιμετωπίζουμε συνεχώς κατά την εξερεύνηση, τα bosses φαντάζουν σαφέστατα πιο δίκαια.

Sundered review screen 06

Δυστυχώς, όμως, ούτε τα επικά bosses, ούτε ο άρτιος χειρισμός της Eshe αλλά ούτε και ο ιδιαίτερα όμορφος οπτικός τομέας είναι σε θέση να αντισταθμίσουν επαρκώς το ελαττωματικό πάντρεμα των metroidvania και roguelike που επιχειρήθηκε εδώ. Όσο κι αν προσπαθούσαμε να απολαύσουμε την εξερεύνηση ενός ακόμα δισδιάστατου κόσμου, οι κουραστικές, αλλεπάλληλες και δίχως ειρμό εμφανίσεις εχθρών αλλά και τα άνευρα platform κομμάτια καταλήγουν σε μία ιδιαίτερα κουραστική εμπειρία, ζημιώνοντας έτσι σημαντικά το αποτέλεσμα που παρέδωσε η Thunder Lotus Games με το νέο της παιχνίδι.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: ActionΔιάθεση: Ψηφιακή διανομή
Αριθμός παικτών: 1Ανάπτυξη: Thunder Lotus GamesΗμ. Έκδοσης: 28/07/2017
PEGI: 12Εκδότης: Thunder Lotus GamesΠλατφόρμες: PC

Θετικά

  • Όμορφα σχεδιασμένος κόσμος που φέρνει στο μυαλό 80s animation σχεδιασμένo στο χέρι.
  • Ο χειρισμός της ηρωίδας βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο.
  • Επικά boss fights (αν και λίγα στον αριθμό).

Αρνητικά

  • Οι ασταμάτητες εχθρικές ορδές, από όλες τις πλευρές.
  • Η δομή των περιβαλλόντων προσφέρει μηδαμινές εκπλήξεις.
  • Aδυνατεί να δημιουργήσει την ανάγκη για εξερεύνηση.

Βαθμολογία

Η αγάπη του Νικόλα για το gaming ξεκίνησε από πολύ νωρίς χάρη στο Atari 2600. Έκτοτε, το πάθος του για τα βιντεοπαιχνίδια αυξήθηκε με γεωμετρικούς ρυθμούς με ιδιαίτερη έμφαση στο console gaming και ιδίως στα FPS, action-adventure και οτιδήποτε έχει την indie “ταμπέλα”. Ο κινηματογράφος έρχεται στην πολύ κοντινή δεύτερη θέση στα χόμπι του, παρακολουθώντας ένα μεγάλο εύρος ταινιών από την αξεπέραστη εποχή του ασπρόμαυρου σινεμά μέχρι τα blockbusters του "ψηφιακού" Hollywood.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Διαθέσιμο το νέο update για το The Division
Με πολλές νέες προσθήκες σε όλες τις πλατφόρμες διάθεσης του τίτλου.
Launch trailer για το Agents of Mayhem
Μια γνωριμία με τους 12 χαρακτήρες του παιχνιδιού.
Διαθέσιμο το The Pillars of the Earth για Xbox One, PS4 και PC
Μια interactive νουβέλα από την Daedalic Entertainment.
Yλικό από το Grudge & Glory του For Honor
Trailer για τους νέους Heroes και χάρτες.
Live stream Παρασκευής 11/8: Hellblade
Ταξίδι στο μυαλό της Senua.
Hellblade: Senua's Sacrifice
“After all, there is nothing real outside our perception of reality”.
Game of the Year έκδοση για το Fallout 4
Μαζί με ανανεωμένη Pip-Boy Edition.
Άσχημο launch για το LawBreakers
Χειρότερα νούμερα από αυτά του BattleBorn.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Και πράγματι, διαφημιζόταν ως κάτι εξαιρετικό στην κατηγορία του. Φαίνεται όμως ότι το θάμπωμα ήταν μόνο στο εικαστικό. Κανένα νεότερο για Dead Cells σε κονσόλες;

  • melk0r

    Για το Dead Cells μέχρι στιγμής ξέρουμε ότι θέλουν κάποια στιγμή να το βγάλουν στις κονσόλες αλλά για την ώρα επικεντρώνονται στον υπολογιστή.

    Τελικα είναι πάρα πολύ καλό. Δεν είναι επαναστατικό αλλά τη συνταγή του Rogue Legacy και των Roguelike γενικότερα την εκτελεί ιδανικά. Και το είχα παρεξηγήσει στην αρχή...

Πολύ πιθανόν να είναι οι τεχνικοί περιορισμοί του συστήματος, εξ'ου και ο χαρακτηρισμός spin off. Κά...
Hey! Pikmin σε K2
ωχ, δε το περίμενα πως θα ηταν ετσι, φανταζομουν πως θα ηταν ενα κλασσικο pikmin μιας κ ειναι φανερο...
Hey! Pikmin σε K2
το περίμενα καιρό αυτό. αν και ειναι και αυτο ενα interactive movie/book, από τα πρώτα σχόλια που δι...
στον Νικο. μπορει εγω να μένω ακριβως διπλα τους αλλα αυτός έχει τις άδειες με το τσουβάλι για να πα...
Wishlisted κι επικροτώ την τιμολογιακή πολιτική τους. Τα καλά της ψηφιακής διανομής (που συζητούσαμε...
Άλεξ, θέλω κ' εγώ αυτόγραφο...
Back to basics, back to 90s , back to platforms back to the real gaming!
Αντε να έρθει ο χειμώνας/φθινόπωρο να επιστρέψω και εγώ στο Siege
Αντε μπράβο με τα Ελληνικα, επίσης τώρα στο Tekken θα ξέρουν οι Γερμανοι πότε τους δέρνει Έλληνας ...
Άλλο ένα εκπληκτικό review (όπως πάντα βέβαια) από το Νικόλα!

Το Hellblade: Senua's Sacrifice είν...