Ο διεκδικητής για τον τίτλο του χειρότερου JRPG της χρονιάς.

Το franchise Sword Art Online έχει εξελιχθεί σε μια από τις δημοφιλέστερες σειρές για τους Ιάπωνες, οπότε λογικό ήταν το συγκεκριμένο κοινό να ασχοληθεί και με το Accel World, μιας και πρόκειται για έργο του ίδιου, δημοφιλούς δημιουργού, Reki Kawahara. Έτσι, όποιος παρακολουθεί στενά τα ιαπωνικά δρώμενα, σίγουρα δεν εξεπλάγην από την ανακοίνωση του Accel World Vs. Sword Art Online: Millennium Twilight, ένα παιχνίδι το οποίο αποτελεί cross over των δύο κόσμων και χαρακτήρων αυτών των δημοφιλών franchises.

Εφόσον μιλάμε για συνένωση δύο κόσμων-χαρακτήρων, θα έλεγε κανείς πως είναι αυτονόητο ότι το παιχνίδι της Bandai θα απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό, που γνωρίζει τα δύο αυτά franchises. Ωστόσο, οι δημιουργοί του συγκεκριμένου τίτλου πήγαν ένα βήμα παραπέρα και το σχεδίασαν έτσι ώστε να απευθύνεται σε ακόμα πιο περιορισμένο κοινό, αφού για να κατανοήσει κάποιος τα γεγονότα του τίτλου, είναι απαραίτητο να έχει παρακολουθήσει τουλάχιστον την τηλεοπτική σειρά του Sword Art Online και να έχει παίξει τους τρεις προηγούμενους τίτλους που έχουν κυκλοφορήσει στο PS4 ή στο PS Vita, ενώ παράλληλα πρέπει να έχει διαβάσει το Manga του Accel World, μιας και το παιχνίδι προβάλλει χαρακτήρες που δεν παρουσιάστηκαν στην ομώνυμη τηλεοπτική σειρά.

accel world vs sword art online screenshot 01

Για αυτό το λόγο και εμείς θα μιλήσουμε περιληπτικά για το σενάριο του τίτλου, ώστε να αποφευχθεί οποιοδήποτε spoil για όσους πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις. Όπως συμβαίνει σε αυτές τις... anime περιπτώσεις, οι χαρακτήρες του Accel World συναντούν έναν NPC που τους οδηγεί σε ένα quest, που με τη σειρά του τους οδηγεί στον κόσμο του Sword Art Online. Οι χαρακτήρες του SAO βρίσκονται ξανά στον MMO κόσμο του ALO (Alfheim Online) και νιώθουν την ηρεμία μετά τα γεγονότα του πρόσφατου τίτλου Hollow Realization. Μέχρι που κάποια στιγμή αντιλαμβάνονται τους εισβολείς-χαρακτήρες του Accel World, τους αντιμετωπίζουν σε μάχη και γνωρίζονται καλύτερα, ουτώς ώστε να τους βοηθήσουν να γυρίσουν στο κόσμο τους. 

Οπότε, όπως αντιλαμβάνεστε, το SAO υποδέχεται στον κόσμο του το AW, με τους χαρακτήρες και των δυο franchises να παραμένουν πιστοί στο ύφος των σειρών -εφόσον έχουν πάλι τους γνωστούς, Ιάπωνες Voice Actors να τους ενσαρκώνουν/ αποδίδουν ακόμη μια φορά εξαιρετικά- οι διάλογοι γίνονται ξανά με το χαρακτηριστικό του Visual Novel και με το γνωστό lip sync, ενώ θα ξαναδείτε γνώριμους χαρακτήρες από τους δύο αυτούς κόσμους όπως τους Kirito, Asuna, Leafa, Haruyuki και Kuroyukihime.

accel world vs sword art online screenshot 02

Από εκεί και περά, το Accel World vs Sword Art Online αρχίζει και δηλώνει μετριότητα-προχειρότητα παντού, διότι λαμβάνει χώρα στον ήδη έτοιμο κόσμο που γνωρίσαμε στο δεύτερο παιχνίδι της σειράς SAO, με τον υπότιτλο Lost Song. Αυτό σημαίνει πως εκτός του ότι δεν θα δείτε νέες περιοχές, θα βιώσετε ξανά το προβληματικό σύστημα ιπτάμενης πλοήγησης. Θα έλεγε κάνεις πως η επιστροφή σε αυτόν τον περιβάλλοντα χώρο θα σήμαινε πως έχουν τύχει διόρθωσης τα προβλήματα που είχε τότε ο τίτλος. Όμως, από ό,τι διαπιστώσαμε κατά την ενασχόλησή μας με τον τίτλο, όχι μόνο δεν διορθώθηκαν τα προβλήματα, αλλά προστεθήκαν και άλλα.

Για παράδειγμα, στις μάχες για μια ακόμα φορά δυσκολευόμαστε περισσότερο να είμαστε στο ίδιο υψόμετρο για να εντοπίσουμε και να χτυπήσουμε τον εχθρό, παρά να τον νικήσουμε λόγω δυσκολίας της ίδιας της μάχης. Στα dungeons του τίτλου, αν και μας παρέχεται η δυνατότητα να πετάμε, υπάρχουν αόρατοι θόλοι που μας αναγκάζουν να περπατήσουμε και να ανέβουμε σκάλες στους επάνω ορόφους με τον παραδοσιακό τρόπο. Παρομοίως και στο σύστημα μάχης δεν άλλαξαν πολλά: Συμμετέχει και εδώ η τριμελής ομάδα, την οποία μπορούμε να ορίσουμε εμείς ώστε να έχουμε όποιους χαρακτήρες επιθυμούμε. Για να γίνει η μάχη απλά συναντάμε τον εχθρό και η σύγκρουση πραγματοποιείται σε πραγματικό χρόνο, χωρίς να γίνεται κάποια μετάβαση σε άλλη οθόνη. Το σύστημα μάχης λειτουργεί ακριβώς όπως στο Lost Song, δηλαδή χρησιμοποιεί περισσότερο action χαρακτηριστικά, πράγμα που σημαίνει ότι δεν υπάρχουν οι γνωστές παλέτες ικανοτήτων που γνωρίζουμε από τα MMO.

accel world vs sword art online screenshot 03

Η φιλική A.I κινείται σε γνώριμα επίπεδα, αφού ορισμένες φόρες εκτελεί σωστά το ρόλο της και άλλες υποκύπτει σε λάθη, ενώ ο κάθε χαρακτήρας των δύο franchises έρχεται με τις δικές του χαρακτηριστικές κινήσεις. Πηγαίνοντας παρακάτω, αντιμετωπίσαμε ένα γεγονός που παρουσιάζει δυσάρεστο ενδιαφέρον. Ο λόγος για τα in-game cutscenes. Παρόλο που στους προηγούμενους τίτλους τα in-game cutscenes αποδίδονταν ικανοποιητικά, στο συγκεκριμένο τίτλο είναι ο ορισμός της προχειρότητας. Και το λέμε αυτό διότι όταν προβάλλονται δεν υπάρχει μουσική και ηχητικά εφέ, πράγμα που θυμίζει "νεκρή φύση". Αν τα παραπάνω δεν αποθάρρυναν τους θαρραλέους αναγνώστες, σίγουρα το παρακάτω -που αποτελεί και το χειρότερο πρόβλημα του τίτλου- θα αποθαρρύνει και τους πιο υπομονετικούς.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα του Accel World vs Sword Art Online είναι ο αποπροσανατολισμός που προκαλεί. Αυτό σημαίνει πως περισσότερη ώρα θα σπαταλήσετε στο να ψάχνετε να βρείτε πού πρέπει να μεταβείτε, παρά στην ενασχόληση με κάτι ουσιαστικό. Αυτό συμβαίνει διότι το quest tracking είναι δυσλειτουργικό και δεν εμφανίζεται πάντα, οπότε η λύση είναι να βρεθείτε σε ένα συγκεκριμένο τμήμα του open world χάρτη ώστε να διεξαχθεί κάποιο in-game cut scene ή event για να συνεχίσει το main quest. Αποτέλεσμα αυτού είναι να πετάτε με τις ώρες στα "τυφλά" από σημείο σε σημείο, μέχρι να ενεργοποιηθεί "κάτι". Δυστυχώς, σε αυτή την τραγική εξίσωση ρόλο παίζει και ο χάρτης, ο οποίος χωρίζει την open world περιοχή σε έξι τμήματα υψομετρικής διαφοράς, πράγμα που μεταφράζεται με τη σειρά του σε ατέρμονο ταξίδι σε μεγάλες εκτάσεις, όπου θα πρέπει να αλλάζετε και το υψόμετρο σας στην πλοήγηση προκειμένου να μη χάσετε το main quest. 

accel world vs sword art online screenshot 05

Τελευταία ελπίδα για τον παίκτη είναι το γεγονός πως οι δημιουργοί σκέφτηκαν να δώσουν στους npcs κάποιους διαλόγους, μέσω των οποίων θα κατευθύνουν τον παίκτη προς κάποια περιοχή του χάρτη ("δυτικά από ένα σημείο" ή "ανατολικά από κάποιο άλλο σημείο"). Ωστόσο, ακόμα και αυτή η ελπίδα καταρρίπτεται εφόσον οι npcs είναι "νεκροί", δεν συζητούν για τα γεγονότα του κόσμου, αλλά αναπτύσσουν θέματα για τα φαγητά και για άλλες προτιμήσεις που έχουν στη ζωή τους. Όλα τα παραπάνω σημαίνουν πως περισσότερες ώρες θα ταξιδεύετε για να βρείτε το επόμενο κεφάλαιο, παρά θα κάνετε ουσιαστική πρόοδο στο παιχνίδι. Για το online τμήμα του τίτλου δυστυχώς δεν έχουμε να πούμε και πολλά, μιας και δεν βρήκαμε ποτέ κόσμο ώστε να συνδεθούμε στα lobbies και -κατ' επέκταση- να δούμε τις διαδικτυακές λειτουργίες που παρέχει.

Ως επιμέρους περιεχόμενο ή ως post game content μπορείτε να ασχοληθείτε με τα side quests που σας ανταμείβουν με αντικείμενα, στα οποία side quests πάλι θα συναντήσετε το πρόβλημα του αποπροσανατολισμού. Το grinding συνεχίζεται και σε αυτό τον τίτλο, διότι για να μάθετε κάποια ικανότητα θα πρέπει να τη χρησιμοποιήσετε αρκετές φόρες, ενώ τα bosses στα post game dungeons φτάνουν μέχρι και το επίπεδο 500, κάτι που θυμίζει το post game των παιχνιδιών Disgaea. Εν κατακλείδι, το Accel World Vs. Sword Art Online: Millennium Twilight απευθύνεται σε πολύ περιορισμένο κοινό, ενώ σημαντικοί παράγοντες για να ασχοληθεί κάποιος μέχρι τέλους μαζί του, είναι η υπομονή και η ανοχή στα πολλά και σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει.

Το review βασίστηκε στην PS4 έκδοση του παιχνιδιού.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: Action, RPGΔιάθεση: Bandai Namco Entertainment Greece
Αριθμός παικτών: 1Ανάπτυξη: Bandai Namco StudiosΗμ. Έκδοσης: 07/07/2017
PEGI: 16Εκδότης: Bandai Namco EntertainmentΠλατφόρμες: PS 4, PS Vita

Θετικά

  • Οι χαρακτήρες είναι πιστοί στο ύφος των σειρών.

Αρνητικά

  • Σε ό,τι αφορά το σενάριο, ο τίτλος απευθύνεται σε πολύ περιορισμένο κοινό.
  • Το σύστημα ιπτάμενης πλοήγησης δεν λειτουργεί στους κλειστούς χώρους-dungeons, ενώ δημιουργεί και προβλήματα στο σύστημα μάχης.
  • Το Post Game περιεχόμενο απαιτεί grinding.
  • Τα in-game cut scenes δεν έχουν ηχητικά εφέ και μουσική.
  • Δυσλειτουργικό quest tracking, δύσχρηστος χάρτης και "νεκροί" npcs, που οδηγούν στον πλήρη αποπροσανατολισμό του παίκτη.

Βαθμολογία

Το ταξίδι του Σταύρου ξεκίνησε το 1997 με το Final Fantasy VII. Από εκεί και πέρα ξεκίνησε η αγάπη και αναζήτηση για τα JRPG και τα japanese games γενικότερα. Αγαπημένες ασχολίες μου είναι τα anime, tv series, να αράζω με φίλους και να παίζουμε και να περνάμε καλά με όποια local co-op παιχνίδια έχουν απομείνει…

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Διαθέσιμο το νέο update για το The Division
Με πολλές νέες προσθήκες σε όλες τις πλατφόρμες διάθεσης του τίτλου.
Launch trailer για το Agents of Mayhem
Μια γνωριμία με τους 12 χαρακτήρες του παιχνιδιού.
Διαθέσιμο το The Pillars of the Earth για Xbox One, PS4 και PC
Μια interactive νουβέλα από την Daedalic Entertainment.
Προσφορά PS Plus συνδρομής από τη Sony
Με την αγορά ετήσιου πακέτου.
Closed beta για το DISSIDIA FINAL FANTASY NT
Έναρξη στα τέλη του Αυγούστου.
Yλικό από το Grudge & Glory του For Honor
Trailer για τους νέους Heroes και χάρτες.
Live stream Παρασκευής 11/8: Hellblade
Ταξίδι στο μυαλό της Senua.
Hellblade: Senua's Sacrifice
“After all, there is nothing real outside our perception of reality”.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Μάλιστα...
    Ενδιαφέρον κείμενο Steve. Έχεις κάνει ποτέ περεταίρω έρευνα, πριν γράψεις review για τέτοιο παιχνίδι?
    Για να μάθεις περσσότερα για την σειρά? Με το προηγούμενο sword art online πόσες ώρες είχες ασχοληθεί?
    Τουλάχιστον από art direction κάποιοι χαρακτήρες φαίνονται εντάξει.
    Υ.Γ τέτοια παχνίδια δεν έχουν πραγματικά προβλήματα, απλά έχουν λογική no game no life :p:p;) χαχαχα...:o !!!

  • dragneel

    Yep την έχω παρακολουθήσει τη σειρά, όπως έχω παίξει και τα προηγούμενα τρία παιχνίδια του SAO. Το Hollow Realization είναι το προηγούμενο από αυτό, το οποίο έχει ακόμα ενεργή κοινότητα που ασχολείται με τα raids, είχα κάψει πολλές ώρες offline & online μιας και το grinding ήταν υπερβολικό όπως είχα αναφέρει και σε εκείνο τον τίτλο.

    Το Art Direction και Voice Over's όλων των χαρακτήρων είναι πίστα στο ύφος της σειράς, Τέτοιου είδους παιχνίδια έχουν προβλήματα, ωστόσο το ιαπωνικό κοινό επιλέγει να εθελοτυφλεί λόγο των αγαπημένων του waifus. :)

Πολύ πιθανόν να είναι οι τεχνικοί περιορισμοί του συστήματος, εξ'ου και ο χαρακτηρισμός spin off. Κά...
Hey! Pikmin σε K2
ωχ, δε το περίμενα πως θα ηταν ετσι, φανταζομουν πως θα ηταν ενα κλασσικο pikmin μιας κ ειναι φανερο...
Hey! Pikmin σε K2
το περίμενα καιρό αυτό. αν και ειναι και αυτο ενα interactive movie/book, από τα πρώτα σχόλια που δι...
στον Νικο. μπορει εγω να μένω ακριβως διπλα τους αλλα αυτός έχει τις άδειες με το τσουβάλι για να πα...
Wishlisted κι επικροτώ την τιμολογιακή πολιτική τους. Τα καλά της ψηφιακής διανομής (που συζητούσαμε...
Άλεξ, θέλω κ' εγώ αυτόγραφο...
Back to basics, back to 90s , back to platforms back to the real gaming!
Αντε να έρθει ο χειμώνας/φθινόπωρο να επιστρέψω και εγώ στο Siege
Αντε μπράβο με τα Ελληνικα, επίσης τώρα στο Tekken θα ξέρουν οι Γερμανοι πότε τους δέρνει Έλληνας ...
Άλλο ένα εκπληκτικό review (όπως πάντα βέβαια) από το Νικόλα!

Το Hellblade: Senua's Sacrifice είν...